به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها چند ماه پس از روند قبلی تعدیل نیروها در اسپاتیفای، این کمپانی باز هم بخشی از نیروهای خود را اخراج خواهد کرد.

سحر ال‌حبشی، رئیس بخش پادکست در اسپاتیفای، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی قصد اعمال تغییراتی را دارد که منجر به کاهش 2% از نیروی کار خواهد شد.
این تغییرات بر 200 عنوان شغلی تأثیر خواهد گذاشت و افرادی که قرار است در روند این تعدیل نیرو قرار بگیرند، دعوت‌نامه‌ای برای گفتگو با کارشناسان بخش منابع انسانی دریافت کرده‌اند.

ال‌حبشی در بیانیه خود نوشت: “ما در اسپاتیفای درحال گسترش کسب‌وکار خود و همکاری با سازندگان پادکست در سراسر جهان هستیم؛ یک رابطه همکاری که برای هردو موردنظر مفید و سازنده باشد. این تغییرات بنیادین به ما این اجازه را می‌دهند که با تغییر زیرساخت‌ها در اسپاتیفای، بتوانیم حامیان بهتری برای سازندگان پادکست باشیم.”

او ادامه داد: “اما در هرصورت، رسیدن به چنین هدفی نیازمند تطابق یافتن با شرایط فعلی است. در طی چند ماه گذشته تیم مدیریت و کارشناسان بخش منابع انسانی درحال یافتن بهترین راه ممکن برای سازمان‌دهی بهینه فصل بعدی فعالیت در اسپاتیفای بوده‌اند. در نتیجه، ما به یک تصمیم دشوار اما حیاتی رسیدیم که حدود 200 شغل در بخش پادکست جهانی یا به عبارتی 2% از کل نیروی کار اسپاتیفای را تعدیل کنیم.”

این کمپانی به کارمندانی که شغل خود را در این تعدیل نیرو از دست داده‌اند، وعده “بسته حمایتی و پاداش ویژه” شامل بیمه سلامت و دسترسی به خدمات کاریابی را داده است.

اسپاتیفای

تصاحب پادکست‌های اختصاصی توسط اسپاتیفای

در سال 2019، کمپانی اسپاتیفای سرمایه‌گذاری کلانی در بخش پادکست، خصوصاً پادکست‌هایی با محتوای اختصاصی کرده بود. این کمپانی در اقدامی به‌شدت هزینه‌بر موفق به تصاحب نتورک‌های سازنده پادکست‌های محبوبی از جمله Parcast با 56 میلیون دلار و Gimlet Media با 200 میلیون دلار شده بود.

اما حالا در سال 2023، این کمپانی از برنامه قبلی خود برای تولید محتواهای اختصاصی پا پس کشیده و قصد ادغام این دو پادکست با Spotify Studios را دارد.

اسپاتیفای آماری از وضعیت فعلی پادکست‌ها نیز منتشر کرده است. به گفته این کمپانی درحال حاضر حدود 100 میلیون نفر در این پلتفرم شنونده 5 میلیون پادکست‌ مختلف هستند. همچنین درآمد حاصل از تبلیغات در ایپزود‌های پادکست‌ها نیز رشد خوبی نسبت به سال 2021 و 2022 داشته است.

سال گذشته، اسپاتیفای روند تولید 11 پادکست اختصاصی را لغو کرده و بخشی از کارکنان این بخش را نیز تعدیل نیرو کرده بود. به‌نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تمرکز خود را به پادکست‌های محبوب و پربازده در این پلتفرم اختصاص دهد.

همچنین کمپانی اسپاتیفای بعد از اینکه در ماه جولای سال گذشته پلتفرم Heardle را تصاحب کرد، بعد از یک سال تصمیم به تعطیلی آن گرفته است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array