به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا تحت تأثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو است، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشست کمیته بازار آزاد فدرال و گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای تعیین جهت قیمت‌ها در بازار هستند.

بررسی قیمت طلا

قیمت طلا با فشار نزولی مواجه شده است، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال شفافیت در مورد چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو هستند. با این حال، کاهش ارزش دلار آمریکا تا حدودی حامی قیمت فلز گرانبها بوده و از کاهش بیشتر جلوگیری می‌کند. در نتیجه معاملات طلا از دامنه نوسان محدودی برخوردار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا در سمت نزولی پیوت 1992.24 دلار معامله می‌شود که آن را در موقعیت ضعیفی قرار می‌دهد. این سطح نزدیک‌ترین مقاومت و یک نقطه بالقوه برای شتاب به سمت بالا است.

حرکت پایدار زیر پیوت 1992.24 دلار، نشان‌دهنده قوی‌تر شدن فشار فروش است. اگر این حرکت شتاب نزولی کافی ایجاد کرد، باید به دنبال افزایش فروش تا 1917.41 دلار باشید.

حرکت مداوم به زیر سطح 1992.24 دلار، نشان دهنده بازگشت خریداران با روند مخالف خواهد بود. اگر این حرکت شتاب کوتاه مدت کافی ایجاد کرد، به دنبال افزایش تا سطح 2052.37 دلار باشید.

نقطه میانی پیوت (PIVOT) حمایت اولیه (S1) سطح 1954.83 دلار است. معامله در نقطه میانی یا نزدیک به آن، روند نزولی را پیش رو قرار می‌دهد، اما از سوی دیگر نشان می‌دهد که روند برای تغییر به سمت صعودی آماده شده است.

سطوح حمایتی طلا

در صورت شروع یک روند نزولی، فلز زرد با حمایت اولیه‌ای در کانال 1917.41 دلار روبه‌رو است و در صورتی که نتواند آن را حفظ کند، به سمت حمایت‌های بعدی در سطوح 1857.28 و 14782.45 دلار حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی طلا

در صورت شروع یک حرکت رو به بالا، فلز گرانبها با مانع 2052.37 دلاری برخورد می‌کند، که اگر بتواند از آن عبور کند با مقاومت‌ بعدی در کانال 2127.20 روبه‌رو خواهد شد.

چشم‌انداز کوتاه مدت

به نظر می‌رسد بازار تا انتشار آمار مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در انتظار به سر می‌برد. قیمت طلا در حال حاضر تحت تأثیر عدم قطعیت‌های پیرامون چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو و تأثیر بالقوه آمار اقتصادی است.

بازار طلا در حال حاضر مشتاقانه منتظر نشست فدرال رزرو و انتشار گزارش CPI ماه می ایالات متحده برای مشخص شدن سرنخ‌های مربوط به تصمیمات آتی نرخ بهره فدرال رزرو است. تا زمانی که جهت بازار مشخص نشود، پتانسیل صعودی طلا ممکن است محدود باشد. به این ترتیب سرمایه‌گذاران آمارهای اقتصادی را برای فرصت‌های بالقوه ورود به بازار زیر نظر خواهند داشت.

معامله‌گران چشم به راه تصمیمات فدرال رزرو

بر اساس پیش‌بینی‌های ابزار فد واچ (FedWatch) معامله‌گران در حال حاضر با احتمال 76 درصد قیمت‌گذاری کرده‌اند که فدرال رزرو در نشست آتی خود در 13 تا 14 ژوئن نرخ‌های بهره را تغییر نخواهد داد. از نظر تحلیل تکنیکال، طلا ممکن است سطح حمایت 1917.41 دلار در هر اونس را دوباره آزمایش کند. با این شرایط و با در نظر گرفتن فلز گرانبها به عنوان یک دارایی امن، در این شرایط می‌توان منتظر یک جهش تکنیکال قوی بود.

خلاصه

قیمت طلا تحت تاثیر چشم.انداز سیاست فدرال رزرو و آمارهای اقتصادی است.
کاهش شاخص دلار تا حدودی از طلا حمایت می‌کند.
معامله‌گران جلسه فدرال رزرو و گزارش CPI ماه می را زیر نظر دارند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array