به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنها چندساعت مانده به موردانتظارترین رویداد تکنولوژی سال، یعنی کنفرانس توسعه اپل، ارزش سهام این کمپانی رکوردشکنی کرد.

درحالی‌که اپل درحال آماده شدن برای برگزاری کنفرانس جهانی WWDC است، سهام این کمپانی در آستانه رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی جنجالی خود، Reality Pro، رکورد زد.

براساس اخبار به‌دست آمده، ارزش سهام اپل در صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) تقریباً 1.5% افزایش یافته و هر سهم به قیمت بیش از 182 دلار معامله می‌شود. در گذشته بالاترین رکورد مربوط به تاریخ 3 ژانویه سال 2022 بوده که امروز این رکورد شکسته شده است.

ارزش سهام کمپانی اپل در سال جاری بیش از 39% افزایش یافته است. در این لحظه، سهام اپل با قیمت 184 دلار معامله می‌شود.

سهام

افزایش ارزش سهام اپل، کاهش ارزش سهام متا

بر اساس شنیده‌ها، هدست موردانتظار اپل دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای بر مبنای واقعیت‌افزوده (AR) و واقعیت‌مجازی (VR) است. این هدست که طبق شنیده‌ها Reality Pro نام دارد، دارای صفحه‌نمایش باکیفیتی در برابر چشم کاربران می‌باشد. اما در عین حال، کاربران می‌توانند به کمک دوربین‌های تعبیه شده در این دستگاه، همزمان با دنیای واقعی نیز تعامل داشته باشند.
این تکنولوژی با نام “واقعیت ترکیبی” (Mixed Reality) شناخته می‌شود.

هدست جدید کمپانی اپل، بنیان‌گذار و آغازگر سرمایه‌گذاری در دنیایی جدید خواهد بود که تا پیش از این تنها ناامیدی بی‌حدوحصری نصیب آن شده است.

در اکتبر سال 2021 و زمانی که کمپانی فیسبوک نام خود را طی پروسه ری‌برندینگ به “متا” تغییر داد؛ توجه همگان به سمت تکنولوژی واقعیت‌مجازی (VR) و هدست‌های متاورس جلب شده بود.
اما از آن بازه زمانی تا به امروز، نرخ فروش هدست‌های واقعیت‌مجازی روزهای خوبی را تجربه نکرده و عملکردی دور از انتظار از خود نشان داده‌اند.

علاوه‌بر این، میزان استفاده و استقبال کاربران از این هدست نیز نویدبخش نبود و آن انفجار شور و شوقی که با عرضه این هدست‌ها از کاربران انتظار می‌رفت؛ هرگز به واقعیت بدل نشد.
ارزش سهام متا در اوایل روز دوشنبه حدود 1% کاهش یافت.

باید منتظر ماند و دید که آیا اپل امشب با رونمایی از هدست Reality Pro خود در حد انتظارات ظاهر می‌شود یا خیر.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array