به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، امروز دوشنبه 15 خرداد 1402، برگزاری کنفرانس بزرگ توسعه اپل در ساعت 8:30 شب به وقت تهران برگزار خواهد شد. این رویداد از تاریخ 5 تا 9 ژوئن (15 تا 19 خرداد) برگزار خواهد شد.

این رویداد با سخنرانی موردانتظار تیم کوک، مدیرعامل این کمپانی آغاز خواهد شد. بسیاری از کارشناسان رویداد WWDC امسال را مهمترین رویداد دهه اخیر به‌حساب می‌آورند، زیرا در این کنفرانس از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی رونمایی خواهد شد که همگی در دوره مدیریت کوک توسعه یافته‌اند.

طبق معمول روال همیشگی، در رویداد توسعه‌دهندگان اپل از دستاوردهای اخیر این کمپانی از جمله سیستم‌عامل‌های iOS/iPadOS 17 – macOS 14 و watchOS 10 بهره‌برداری خواهد شد.

علاوه‌بر آپدیت‌های نرم‌افزاری، انتظار می‌رود که اپل از چند محصول فیزیکی نیز رونمایی کند. فارغ از مک‌بوک ایر جدید 15 اینچی (لپ‌‌‌تاپ) و مک‌استودیو 2023 (کامپیوتر دسکتاپ)؛ همه چشم‌ها خیره به رونمایی قریب‌الوقوع یک محصول جنجالی است: هدست واقعیت ترکیبی.

اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل

این هدست که طبق شایعات اخیر Reality Pro نام دارد، برمنبای تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) کار می‌کند و باید دید که آیا اپل به‌خوبی از پس مهار و به‌کارگیری سازنده آن برآمده است یا خیر.
مدت بسیار زیادی است که شایعاتی پیرامون توسعه این گجت شنیده می‌شود و حالا به‌نظر می‌رسد که پس از 7 یا 8 سال تلاش بر روی این پروژه، اپل بالاخره حاضر است تا از این محصول موردانتظار رونمایی کند. بر اساس شنیده‌ها این هدست توانایی ردیابی حرکات دست و چشم را دارد و قیمت آن حدوداً 3 هزار دلار تخمین زده شده است.

شایعات و پیش‌بینی‌های پیرامون این کنفرانس، از رونمایی از هدست Reality Pro گرفته تا مک‌بوک ایر 15 اینچی و دستاوردهای مربوط به حوزه هوش مصنوعی را در این مقاله بررسی کرده بودیم.

تماشای زنده رویداد WWDC از یوتیوب و وبسایت رسمی رویدادهای اپل امکان‌پذیر است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array