به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته شرکت اتمیک ولت، هک کیف پول اتمیک (Atomic) در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد) باعث تخلیه 35 میلیون دلار از کیف پول کاربران شد و کمتر از 1 درصد از کاربران فعال ماهانه آن را تحت تأثیر قرار داد. پس از این حمله، کیف پول اتمیک تلاش‌های خود را برای ردیابی و بازگرداندن وجوه دزدیده شده افزایش داده‌ است.

محقق آنچین، ZachXBT، همچنین ادعا کرد که به قربانی‌ها کمک کرده است تا یک میلیون دلار از وجوه از دست رفته را بازیابی کند. با این حال، روند بازیابی هنوز فاش نشده است.

علیرغم اعلامیه کیف پول اتمیک، در زمان نگارش گزارش، از دست دادن وجوه کاربران زیادی ادامه یافت. علاوه بر این، همانطور که یکی از کاربران اظهار داشت، جامعه از تلاش برای کاهش آسیب‌ها انتقاد کرد:
” هکرها قصد دارند فقط بر روی کیف پول بزرگ تمرکز کنند.”
این اپیزود اهمیت تحقیق در مورد ارائه‌دهنده خدمات مناسب را در مورد حفظ امنیت دارایی‌های رمزارزی منعکس می‌کند. علاوه بر این، روایت «وقتی کلیدهای خصوصی شما نباشد، کوین های شما هم نیست (not your keys, not your coins)» که توسط بسیاری از ارائه‌دهندگان کیف پول‌های رمزنگاری مانند کیف پول اتمی (Atomic Wallet) گفته شده است را زیر سوال می‌برد.

تحقیقات ZachXBT نشان داد که بیشترین مبلغ از دست رفته توسط یک فرد در هک کیف پول اتمیک به مبلغ 7.95 میلیون دلار در تتر در بلاکچین ترون (Tron) بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array