به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از تحولات مثبت طی روزهای آخر هفته گذشته در مورد مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده، بیت کوین یک شکست مقاومتی کاذب را پشت سر گذاشت و پس از آن بیت کوین با قیمتی در یک بازه محدود معامله شد.

عملکرد بازارهای سنتی، به خصوص طی هفته گذشته، به مراتب از بیت کوین و اتریوم بهتر بوده است. در همین حال، در تایم فریم‌های بالاتر، بیت کوین در چنگال یک حرکت نزولی کلی گرفتار شده است.

تکرار الگوی تله گاوی بیت کوین

محدوده قیمت بیت کوین اخیراً از حمایت 26.1 هزار دلار تا سقف 27.5 هزار دلار ادامه داشته است. طی چند روز گذشته، بیت کوین توانسته است از سطح حمایت میانی کانال موازی خود تا مرز 26.8 هزار دلار جهش کند. ساختار بازار در نمای چهار ساعته این رمزارز نزولی بوده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) حرکتی خنثی را نشان می‌دهد. در حال حاضر بیت کوین با کاهشی جزئی با قیمت 27046 دلار در حال معامله شدن است.

نمودار بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: BTC/USDT در TradingView

ارقام مربوط به اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) نیز در این میان تأثیرگذارتر بوده است. زمانی که بیت کوین به بالای ۲۸ هزار دلار رسید، خط OBV نتوانست از سطح مقاومت ایجادشده در اوایل ماه می عبور کند. این نشان می‌دهد که برای یک شکست مقاومتی موفق، تقاضا کافی نیست.

پس از آن، بیت کوین روند حرکت خود را معکوس کرد. با توجه به اینکه در بازه زمانی روزانه مومنتوم نزولی بیشتر به چشم می‌خورد، معامله‌گران می‌توانند تا حد زیادی دیدگاه نزولی خود را تقویت کنند. برخی از تحلیلگران معتقدند که ممکن است به زودی شاهد شکار نقدینگی (یا به اصطلاح استاپ هانت) به سمت 28 هزار دلار یا بالاتر باشیم.

اگر این کمبود تقاضا همچنان ادامه یابد، این حرکت احتمالاً با معکوس شدن روند همراه خواهد شد. در همین حال، یک شکست واقعی نیز محتمل است و خرس‌ها (فروشندگان) باید با دقت مراقب آن باشند.

افزایش حجم معاملات فروشندگان از دیدگاه نزولی حمایت می‌کند

دلتای حجم انباشتی (CVD) معاملات اسپات در اواخر ماه می شدیداً در حال کاهش بود. این روند در روزهای گذشته نیز با سرعتی کمتر، ادامه داشت که به طور کلی، نشان می‌دهد فشار فروش همچنان غالب است. از طرفی، نرخ بهره باز در معاملات فیوچرز بیت‌کوین طی دو روز گذشته ثابت بود و در ساعات اخیر به سختی تغییر کرد. این وضعیت می‌تواند نشان دهنده حرکت دلالان در حاشیه بازار باشد.

اندیکاتورهای بیت کوین

اگر بیت‌کوین موفق شود مقاومت 28 هزار دلار را بشکند، می‌تواند معامله‌گران را برای ورود به پوزیشن‌های لانگ ترغیب کرد. اما، اگر فروشندگان پس از آن پیروز شوند، این گاوهای به تله افتاده هدفی عالی برای خرس‌ها خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array