به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قراردادی با کورویو (CoreWeave) استخراج‌کننده سابق اتریوم، امضا کرده است تا از زیرساخت محاسبات ابری خود برای پشتیبانی از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) خود استفاده کند.

بر اساس گزارش اول ژوئن (11 خرداد) از CNBC، که به نقل از افراد مطلع از این موضوع است، مایکروسافت به طور بالقوه قرار است میلیاردها دلار را برای قرارداد با کورویو طی چندین سال هزینه کند.

یکی از منابع CNBC ادعا کرد که این قرارداد در اوایل سال 2023 امضاء شده است.

مایکروسافت به تازگی قراردادی را برای قدرت محاسباتی هوش مصنوعی با کورویو با پشتیبانی انویدیا (Nvidia) امضاء کرده است که می‌تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

کورویو کارت‌های گرافیکی انویدیا را ارائه می‌کند که سایر شرکت‌ها آن را اجاره می‌کنند.

انویدیا 100 میلیون دلار در کورویو سرمایه‌گذاری کرد که در ماه آوریل (فروردین) 2 میلیارد دلار ارزش داشت.

— ایوان (@StockMKTNewz) 1 ژوئن 2023

در میان رشد سریع فناوری هوش مصنوعی در 12 ماه گذشته، مایکروسافت چندین سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه کرده است. نمونه بارز آن ادغام اوپن‌ای‌آی GPT-4 OpenAI با مرورگرهای وب بینگ (Bing) و مایکروسافت اج (Microsoft Edge) است که این شرکت اخیراً لیست انتظار را حذف کرده است.

اوپن‌ای‌آی همچنین از زیرساخت محاسبات ابری خود مایکروسافت، آژور (Azure)، برای رسیدگی به نیازهای محاسباتی قابل توجه خود استفاده می‌کند.

کورویو به عنوان یک ماینر اتریوم در سال 2017 (1396) شروع به کار کرد و از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) برای تأیید تراکنش‌ها در اتریوم در روزهای شکل‌گیری خود به عنوان یک بلاکچین اثبات کار استفاده کرد.

این شرکت در حدود سال 2019 (1398) پس از کشف حفره‌ای در بازار برای گزینه‌های محاسباتی با قیمت رقابتی، مقیاس‌پذیر و متنوع، تمرکز خود را بر محاسبات پردازشگر گرافیکی ابری متمرکز کرد چیزی که ادعا می‌کرد ارائه‌دهندگان قدیمی ارائه نمی‌دهند.

شایان ذکر است، گزارش‌های مربوط به معامله با مایکروسافت تنها چند روز پس از آن منتشر شد که کورویو اعلام کرد که سرمایه‌گذاری 221 میلیون دلاری سری B خود را از آوریل تمدید کرده تا مجموع آن را به 421 میلیون دلار برساند.

سری B توسط مگنتر کپیتال (Magnetar Capital) با مشارکت شریک استراتژیک قدیمی انویدیا هدایت می‌شد.

در ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که از سرمایه برای توسعه زیرساخت ابری خود استفاده خواهد شد، که بر طیف وسیعی از بارهای کاری محاسباتی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، جلوه‌های بصری از جمله دیگر تمرکز دارد.

نیک کارتر (Nic Carter)، حامی بیت کوین و شریک عمومی کستل آیلند ونچرز (Castle Island Ventures)، با اظهار نظر در مورد معامله مایکروسافت از طریق توییتر، اهمیت تغییر صنعت شرکت را مطرح کرد:

“کورویو از استخراج اتر به استفاده از بخش خود برای انجام محاسبات برای هوش مصنوعی رفت و اکنون ارزش آنها 2 میلیارد دلار است و یکی از سریع‌ترین شرکت‌های در حال رشد در جهان در حال حاضر می‌باشد.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array