به گزارش ایران دکونومی، طی هفته گذشته شرایط بازار سرمایه به خوبی پیش نرفت و اکثر روزها شاهد کاهش نماگرهای بازار بودیم. برخی از تحلیلگران معتقدند که مسیر بازار سرمایه در هفته نیمه تعطیل جاری می‌تواند بهبود داشته باشد و رنگ سبز را به نقشه بورس تهران برگرداند. برخی دیگر همچون همایون دارابی (عضو هیئت مدیره سرمایه‌گذاری داریوش) بر این باورند که، در هفته جاری بازار سرمایه دو روز تعطیل است، به عبارت دیگر در هفته جاری فقط سه روز کاری داریم، این موضوع موجب خواهد شد تا شاخص کل بازار سرمایه در محدوده منفی تا محدوده صفر تابلو معامله شود. در ادامه با بررسی شرایط موجود، به پیش‌بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

نگاه تکنیکالی به شاخص بورس

وضعیت تکنیکالی شاخص بورس نشان می‌دهد که این‌ نماگر مدتی می‌شود که از روند (کانال) صعودی خود خارج شده و مسیری خنثی را طی می‌کند. بنابراین اگر واقع بینانه تفسیر کنیم، فعلاً نشانی از برگشت به مسیر صعودی دیده نمی‌شود. با این حال اما حمایت موجود در محدوده ۲.۲۵ میلیون واحدی تاکنون بارها مانع از ریزش بیشتر شاخص کل بورس شده است.

تقویم مجامع 13 تا 18 خرداد

از امروز و طی هفته جاری شاهد فصل مجامع خواهیم بود. بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده روی سامانه کدال، در این هفته ۲۵ شرکت راهی مجمع می‌شوند.

پیش‌بینی بورس

به نظر می‌رسد که تعطیلات در هفته جاری موجب خواهد شد تا بازار سهام کم حجم ظاهر شود. در همین راستا دارابی (عضو هیئت مدیره سرمایه‌گذاری داریوش) گفت: در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نمایشگاه صنعت مالی را خواهیم داشت که کاهش حجم معاملات را تشدید خواهد کرد. تعطیلات حتی موجب شد تا آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازار سهام کم حجم و در محدوده منفی معامله شود.

همایون دارابی همچنین بیان کرد که در کنار تعطیلات داخلی، شاهد کاهش قیمت کامودیتی‌ها هستیم که این موضوع ریسک معاملات را افزایش خواهد داد و به این ترتیب معامله‌گران موقعیت خرید خود را کاهش می‌دهند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array