به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی اروپا از زیرساخت‌های خود برای کشف جریان‌های درآمد جدید و تقویت امنیت شبکه به‌ عنوان اعتبارسنجی (validator) پروتکل‌های بلاکچین استفاده می‌کند.
دویچه تلکامِ (Deutsche Telekom) آلمان قرار است به یک اعتبارسنجی برای پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم پالیگان (Polygon) تبدیل شود و یکی از 100 اعتبارسنجی ارائه‌دهنده خدمات اعتبارسنجی و این مورد برای شبکه و راه‌حل سوپرنتز پالیگان (Supernets Polygon) شود.
پالیگان یک لایه مهم در اکوسیستم اتریوم است که طیف وسیعی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری از جمله مجموعه‌ای با دانش صفر، زنجیره‌های جانبی و پروتکل‌های در دسترس بودن داده‌ها را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

دویچه تلکام MMS که خدمات مشاوره و توسعه نرم افزار را ارائه می‌دهد، به عنوان اعتبارسنجی پالیگان برای شرکت مادر خود عمل خواهد کرد. انتظار می‌رود که این امر زنجیره جانبی اثبات سهام و زنجیره سوپرنت پالیگان را ایمن کند و امنیت، حاکمیت و تمرکززدایی پروتکل‌ها را بهبود بخشد.
این شرکت یک گره یا نود (node) کامل را اجرا، بلوک‌ها را تولید و اعتبار شبکه را تایید می‌کند و در اجماع شبکه نیز شرکت و نقاط بازرسی را به شبکه اصلی اتریوم متعهد می‌کند.
دیرک رود (Dirk Röde)، رئیس مرکز راه‌حل‌های بلاکچین دویچه تلکام، به کوین تلگراف گفت که حمایت از شبکه پالیگان به‌عنوان اعتبارسنجی، نقطه عطفی بزرگ در هدف آن برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در زیرساخت Web3 است:
“دویچه تلکام نه تنها یک ارائه دهنده زیرساخت مشهور برای خدمات تلفن همراه و اینترنت است، بلکه تعهدات قابل توجهی برای گسترش حضور و قابلیت اطمینان خود به عنوان یک ارائه دهنده زیرساخت در دامنه Web3 دارد.”

دویچه تلکام همچنین یک اعتبارسنجی برای کیو (Q)، فلو (Flow)، سلو (Celo)، چینلینک و اتریوم است‌. به گفته رود، هدف این شرکت ارائه خدمات به مشتریان سازمانی به عنوان یک ارائه دهنده قابل اعتماد در سطح سازمانی است.
رود افزود که استفاده از زیرساخت‌های شرکت به‌عنوان اعتباردهنده در حین کسب درآمد از توکن اصلی شبکه بلاکچین زیربنایی، «منبع درآمد قابل اعتماد، جدید و مقیاس‌پذیر» را برای دویچه تلکام فراهم می‌کند.
پتانسیل بیشتر شرکت‌های مخابراتی که به سمت Web3 حرکت می‌کنند، می‌تواند تمرکززدایی بیشتر در بلاکچین‌های اثبات سهام مختلف را که توسط اعتبارسنجی‌ها اداره می‌شوند، تسریع کند:
“شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز در حال بررسی فرصت‌ها در این حوزه هستند. در یک اکوسیستم غیرمتمرکز، هدف باید داشتن یک مجموعه اعتبارسنجی متنوع و قابل اعتماد باشد.”

بیانیه‌ای از سوی مایکل بلنک (Michael Blank)، مدیرعامل پالیگان لبز، این نکته را تکرار و بر اعتقاد او تأکید کرد که این مشارکت می‌تواند راه را برای استقبال بیشتر مشاغل از فناوری بلاکچین هموار کند.
پالیگان اخیراً همکاری چند ساله خود را با گوگل کلود (Google Cloud) اعلام کرده است تا توسعه ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر پروتکل مقیاس‌پذیری اتریوم، راه‌حل مقیاس‌سنجی اثبات شده با دانش صفر را پیش ببرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array