به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برخی از پرتقاضاترین توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2022 در طول سال گذشته ضربه‌های زیادی از نظر ارزش متحمل شده‌اند. این روند منعکس کننده ارزش کاهشی املاک متاورس در سال 2023 است که در سال 2022 به عنوان بهترین زمین‌های مجازی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شدند.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های برتر NFT، از جمله مون بیردز (Moonbirds)، اینویزیبل فرندز (Invisible Friends)، دودلز (Doodles) و گابلین تاون (Goblintown)، تا 95 درصد از ارزش خود را در اتر از دست داده‌اند. ارزش مجموعه‌های NFT با بلو چیپ (Blue Chip) به تنهایی بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

داده‌های ان‌اف‌تی گو (NFTGo) نشان می‌دهد که شاخص بلو چیپ از بالاترین میزان سالانه خود در جولای 2022 (تیر 1401) که 12394 اتر بود، به 7446 اتر کاهش یافت.

با کمال تعجب، سرمایه‌گذاران NFT از کاهش مداوم ارزش بی‌خبر می‌مانند. در حالی که برخی انتظار کاهش بیشتر و طولانی مدت قیمت‌های NFT را دارند، تعداد انگشت شماری از سرمایه‌گذاران معتقدند که زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، زیرا آنها پیش‌بینی بازگشت دارند.

در مقابل، تعداد دارندگان NFT بلو چیپ در سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش یافته است. در این مدت، فروشندگان 32 درصد افزایش و خریداران 30 درصد کاهش یافتند.

با وجود مشکلات مالی، اکوسیستم NFT همچنان توجه سرمایه‌گذاران جدید را به خود جلب می‌کند. در 27 می (6 خرداد)، پیتر شیف (Peter Schiff)، پروژه NFT را در بلاکچین بیت کوین از طریق اوردینالز (Ordinals) راه‌اندازی کرد.

شیف از مجموعه NFT گلدن ترایمف (Golden Triumph) رونمایی کرد که دست انسانی را در حالی که یک میله طلا در دست دارد به تصویر می‌کشد. کلکسیون‌ها از طریق یک حراجی دو قسمتی از 2 ژوئن (12 خرداد) شروع و تا 9 ژوئن (19 خرداد) به فروش می‌رسند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array