به گزارش ایران دکونومی، در دومین صبحانه نرم‌افزاری نصر کشور به موضوع «مدیریت ارتباط با مشتری» CRM پرداخته شد و مدیران شرکت‌های فعال در این حوزه به بیان چالش‌ها و چشم‌اندازهای خود در این حوزه پرداختند.

در این نشست برخی از مدیران شرکت‌های نرم‌افزاری دغدغه تبادل API را  مهم‌ترین معضل خود با سایر همکاران شرکت‌های نرم‌افزاری دانستند و عنوان کردند: نبود همکاری در تبادل API  باعث شده است برخی از مشتریان آنها مجبور شوند با شرکتی در تعامل باشند که تخصص ویژه آنها حوزه CRM و مدیریت ارتباط با مشتری نیست. حمید محمودزاده، بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری و CRM در این باره گفت که نبود همکاری و تعامل بین برخی شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ باعث شده است که همکاری و تبادل APIها به چالش بخورد و ما مجبور شده‌ایم به مراجع قانونی پناه ببریم.

موضوع دیگری که در این نشست به آن پرداخته شد مشکل برخی شعب تامین اجتماعی با شرکت‌های حوزه IT بود. برخی از اعضای این نشست اعلام کردند: عدم همکاری و تعامل بعضی شعب به خصوص، شعبه ۲۵ و ۲۹  نهایتاً آنها را وادار کرده است که شرکت خود را از محله دلخواه خود تغییر دهند تا کمی از مشکلات خود را کاهش دهند. آنها از نصر کشور خواستند مطالبه آنها را در این زمینه به گوش مسئولان دولتی این حوزه برسانند.

فعالان این حوزه در بخش دیگری از این نشست به موضوع بازار بزرگ و ناشناخته CRM پرداختند. عادل طالبی، استراتژیست کسب و کارهای دیجیتال، در این باره گفت: شرکت‌های CRM در زمینه شرکت‌های بزرگ و سنتی گرچه خوب عمل کرده‌اند، اما هنوز با سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی و این بازار جدید به خوبی ارتباط نگرفته‌اند و حضور آنها در این حوزه یک معامله دو سر برنده است.

در بخش دیگری از این نشست آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نصر از اعضای نصر کشور خواست تا تعامل خود را با سازمان بیشتر کنند و گفت که هر قدر حضور آنها در نشست‌ها و کمیسیون‌های نصر پررنگ‌تر شود مسلماً آنها بهتر می‌توانند مطالبات خود را بیان کنند و خواسته‌های خود را به مرحله اجرایی برسانند. او در ادامه نصر کشور را فضایی برای تشکل، انجام فعالیت‌های بیزینسی، نهضتی و دولتی شرکت‌ها دانست که در صورت حضور و بیان عقائد می‌توانند در کنار رقابت، فضایی رقابتی-رفاقتی را برای خود فراهم کنند. معروفی همچنین عنوان کرد که اگر کیک این صنعت بزرگ‌تر شود به تبع رقابت در فضایی سالم‌تر و دوستانه‌تر شکل می‌گیرد و نقش CRM و نض مدیریت ارتباط با مشتری در توسعه بیشتر پدیدار خواهد شد.

در پایان نشست حسام اسدی، مدیرعامل سامانه‌های مدیریت در جمع‌بندی، این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت که همین که توانسته‌ایم با همه تضاد آرایی که وجود دارد در کنار یکدیگر نظرات خود را بیان کنیم، خود اتفاق مثبتی است. گرچه به نتیجه رسیدن می‌تواند زمان‌بر باشد، اما این جلسات خود بسترساز فضایی است که برای توسعه بازار و مطالبات صنفی به آن نیازمندیم. در تلاشیم در جلسه‌های آینده به تدوین سیاست‌های ضد رقابت سالم، پروتکل نقل و انتقال نیروی انسانی، بحث توافق‌نامه سرویس‌های ابری و دایرکتوری تجاری دست پیدا کنیم.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array