به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، زاپو بانک (Xapo Bank)، یک بانک خصوصی بین‌المللی که دفتر مرکزی آن در جبل الطارق است، شبکه لایتنینگ را برای بهبود قابلیت‌های بیت‌کوین خود یکپارچه می‌کند.

در 2 مارس (11 اسفند)، زاپو رسماً همکاری با پلتفرم زیرساخت شبکه لایتنینگ لایت اسپارک (Lightspark) را اعلام کرد که به شرکت اجازه داد تا لایتنینگ را روی پلتفرم خود پیاده‌سازی کند.

این یکپارچه‌سازی، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر در زاپو را امکان‌پذیر می‌کند و زمان انتظار تأیید بلاکچین و هزینه‌های تراکنش در شبکه اصلی بیت‌کوین را کاهش می‌دهد.

به گفته این شرکت، اعضای زاپو بانک اکنون می‌توانند فوراً برای خریدهای کوچک تا سقف 100 دلار توسط هر فروشنده‌ای که پرداخت لایتنینگ را می‌پذیرند، پرداخت کنند. تراکنش‌های با حجم بالا در ابتدا با ادغام پشتیبانی نمی‌شوند.

ادغام جدید در 27 فوریه (8 اسفند) به عنوان بخشی از به‌روزرسانی جدید برای برنامه‌های بانک زاپو در فروشگاه اپل و گوگل استور معرفی شد.

زاپو

به گفته شیمس روکا (Seamus Rocca)، مدیر عامل زاپو بانک، تأیید تراکنش بیت کوین می‌تواند تا یک ساعت در طول دوره‌های استفاده زیاد طول بکشد، که باعث می‌شود بیت کوین برای پرداخت‌های روزانه کوچک نامناسب باشد. او گفت که با ادغام شبکه لایتنینگ، زاپو به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا با استفاده از بیت کوین بدون نیاز به تبدیل آن به دلار آمریکا، پرداخت کنند.

میانگین زمان تأیید بیت کوین در اواسط فوریه در بحبوحه فعالیت گسترده در شبکه بیت کوین، با افزایش اندازه ممپول به سطح نوامبر 2022 (آبان 1401)، شاهد افزایش چشم‌گیری بود. بر اساس داده‌های وای‌چارتس (Ycharts)، زمان تأیید بیت‌کوین در 19 فوریه (30 بهمن) به 600 دقیقه رسید.

روکا همچنین خاطرنشان کرد که پرداخت‌های بیت‌کوین به‌ویژه در زمان‌های تورم، عدم اطمینان اقتصادی و آشفتگی سیاسی بسیار مهم است.

زاپو که در سال 2013 (1391) تأسیس شد، یک بانک خصوصی و همچنین یک نگهبان و کیف پول بیت‌کوین را اداره می‌کند که توسط کمیسیون خدمات مالی جبل‌الطارق تنظیم می‌شود. این شرکت به دلیل ترکیب بانکداری سنتی با رمزارزی با ارائه حساب‌های USD و بیت‌کوین در یک مکان شناخته شده است.

زاپو ادعا می‌کند که در اوج حضانت بیت کوین، این شرکت بیش از 800,000 بیت کوین (18.7 میلیارد دلار) را برای دفاتر خانوادگی، صندوق‌ها و افراد با ارزش خالص نگهداری می‌کرد. چنین مقدار بیت‌کوین بیش از 4 درصد کل تعداد کل بیت کوین‌های در گردش است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array