به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فلر (Flare)، بلاکچین لایه 1 ماشین مجازی اتریوم (EVM) پس از راه‌اندازی دو پروتکل اصلی برای برنامه‌های غیرمتمرکز قابلیت تعامل، در 10 ژانویه (20دی) فعال شد. این شبکه بلاکچین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی ایجاد کنند که بین اکوسیستم‌های مختلف بلاکچین و پلتفرم‌های اینترنتی قابل همکاری باشند.

کمتر از یک ماه بعد، در 2 مارس (11 اسفند)، فلر از پلتفرم توکن غیرقابل تعویض (NFT) اسپارکلس (Sparkles) در شبکه اوراکل لایه 1 خود استقبال کرد.

طبق این اعلامیه، هدف اصلی پلتفرم اسپارکلس NFT، تقویت قابلیت همکاری پروتکل‌های فلر بومی برای افزایش موارد استفاده برای ابزار NFT است.

پلتفرم NFT برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن سایر موضوعات عمده در این فضا مانند حقوق مالکیت معنوی (IP) از طریق پیوست کردن مجوز IP زنجیره‌ای به مجموعه‌های آینده دارد. اسپارکلس همچنین برنامه‌هایی برای تمرکززدایی فناوری و زیرساخت اصلی خود پس از تبدیل به دائو(DAO) دارد.

فلر

از زمان راه‌اندازی در سانگبرد (Songbird)، شبکه قناری (canary) برای فلر، در ژانویه 2022 (دی 1400)، اسپارکلس 90 درصد از فروش NFT را انجام داده است که 3.5 میلیون دلار فروش دارد و در حال حاضر میزبان بیش از 3200 مجموعه است.

علاوه بر این، در سال 2021 اسپارکلس با تعهد به صفر شدن خالص تا سال 2023 به کریپتو کلایمت اکرد (Crypto Climate Accord) ملحق شد. این پلتفرم گزارش می‌دهد که از طریق اعتبارات کربن به وضعیت مثبت زیست محیطی دست یافته است که از طریق پل توکان (Toucan bridge) به صورت زنجیره‌ای ایجاد شد.

قابلیت همکاری یک موضوع بزرگ برای فضای غیرمتمرکز آینده در سال 2023 است. این یکی از تمرکزهای اصلی بسیاری از شرکت‌ها و جوامع در این فضا برای کمک به مقیاس‌پذیری و جذب کاربران بیشتر است. ابزارهای جدیدی مانند پل‌های قابل اعتماد به منظور ایجاد گزینه‌های ایمن‌تر برای اجرای راه‌حل‌های متقابل پیاده‌سازی شده‌اند.

اتحاد وب3 دامین (Web3 Domain) اخیراً با اضافه شدن 51 عضو جدید گسترش یافته است و پس از آن، قابلیت همکاری را به عنوان یکی از تمرکزهای اصلی خود در سال معرفی کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array