به گزارش ایران دکونومی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در افتتاحیه نمایشگاه پست با اشاره به تاثیر شکل‌گیری نمایشگاه پست بر این صنعت و قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت که نمایشگاه پست می‌تواند نقطه عطف لجستیک در کشور باشد.

زارع‌پور با تاکید بر رشد ایران در حوزه اقتصاد الکترونیکی ادامه داد که ایران در بخش اقتصاد الکترونیکی در جهان پیشرو است و اولین کشوری است که ٩٨ درصد تراکنش‌ها به‌صورت الکترونیکی جابه‌جا می‌شود و این به‌معنی پیشگام بودن کشور در این حوزه است.

او با اشاره به اهمیت زیرساخت گفت که ما در حوزه اقتصاد الکترونیکی زیرساخت و بستر بسیار همواری داریم اما برای صنعت پست نیاز به زیرساخت داریم که در حال آماده شدن است.

وزیر ارتباطات موارد زیرساختی دیگری را برای رشد صنعت پست یادآور شد و افزود که حساب امانی برای مشتری بسیار مهم است، یعنی تا رسیدن بسته پستی به مشتری، کالا تضمین کیفیت شود؛ و لجستیک هم قابل اتکا و هوشمند عمل کند.

در ادامه زارع‌پور از اختصاص اینترنت به چهارهزار روستا در کشور گفت که ایران جزو چندکشور اول در جهان است که به ٩٢درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار، اینترنت رسانده است و این اتفاق بزرگی در کشور است.

او وعده داد که تا آخر امسال هیچ روستای بالای ٢٠ خانواری بدون اینترنت نخواهند بود. درباره پروژه فیبرنوری نیز اظهار کرد که درحال حاضر ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری هستند.

زارع‌پور در ادامه سخنانش به پلتفرم‌های داخلی اشاره کرد و با اتلاق لفظ «سرداران استقلال کشور» به جوانانی که از فضای مجازی صیانت کردند و آن را حفظ کردند، گفت که ما الان در حوزه سکو پلتفرم‌های مجازی جزو پیشگامان هستیم و دیگر نیازی به پلتفرم‌های خارجی مثل آمازون نداریم. در کشور چنین نیازهایی برطرف شده است.

به اعتقاد زارع‌پور، باوجود تلاش‌های بی‌وقفه در این صنعت، همچنان راه درازی در پیش است و باید از هوش‌مصنوعی و تحلیل داده برای ارائه خدمات بهتر استفاده شود.

او با تاکید بر زمان‌بندی سریع و به‌موقع مرسولات به‌دست مشتری‌ها تصریح کرد انتظار می‌رود تا ٢سال آینده زمان رسیدن کالا به مشتری به چنددقیقه برسد، این به معنی هوشمندسازی صنعت پست است.

زارع پور در پایان گفت که در نهایت تلاش می‌کنیم تا سطح رفاه مردم بالا برود وخواهشم از دوستان این است که کار را دنبال کنند. نمایشگاه امروز، نمایشگاه خوبی است تا ظرفیت‌ها برای هدف لجستیک هوشمند به‌کار گرفته شود.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array