به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از پنج سال خارج شدن از بازار ژاپن، صرافی ارز دیجیتال بایننس روند تاسیس یک شرکت تابعه جدید و کاملاً تحت نظارت را در این کشور آغاز کرده است. این اقدام به دنبال خرید صرافی قانونی ساکورا (Sakura) صرافی بیت کوین (SEBC) در نوامبر 2022 (آبان1401) صورت گرفت.

به عنوان بخشی از این معامله، SEBC خدمات فعلی خود را تا 31 می (10 خرداد) متوقف می‌کند و در هفته‌های آینده به عنوان بایننس ژاپن بازگشایی می‌شود. کاربران پلتفرم جهانی صرافی در کشور باید در نهاد جدید ثبت نام کنند. انتقال پس از 1 آگوست 2023 (10 مرداد) در دسترس خواهد بود و شامل یک فرآیند تأیید هویت جدید برای مطابقت با الزامات محلی خواهد بود.

بایننس قبلاً بیان کرده بود، هرگونه وجوه باقی مانده در صرافی SEBC به طور خودکار به ین ژاپن تبدیل و از ماه ژوئن به حساب‌های بانکی کاربران منتقل می‌شود.

با یک چشم‌انداز نظارتی، استراتژی صرافی برای گسترش دامنه جهانی خود، به دست آوردن نهادهای تحت نظارت محلی بوده است. بایننس حرکت مشابهی را در سنگاپور در سال 2021 (1400)، مالزی در سال 2022 (1401) و اخیراً در تایلند انجام داد. در ژاپن، در سال 2018 (1397) پس از ناکامی در دریافت مجوز مستقل از تنظیم کننده‌های محلی، فعالیت خود را تعطیل کرد.

طبق اطلاعیه‌ای در وب سایت خود، صرافی خدمات مشتقه در ژاپن ارائه نخواهد شد. نسخه جهانی بایننس حساب‌های مشتق جدید را از کاربران داخل کشور نمی‌پذیرد.

علاوه بر این، ساکنان ژاپن که از پلتفرم جهانی استفاده می‌کنند و پس از 9 ژوئن (19 خرداد) نمی‌توانند موقعیت‌های آپشن جدید را افزایش یا ایجاد کنند. به گفته صرافی، سفارش‌های معلق لغو خواهند شد و موقعیت‌های موجود باید قبل از 23 ژوئن (2 تیر) بسته شوند. همچنین توکن‌های بایننس اهرمی برای معامله یا اشتراک در دسترس نخواهند بود.

این شرکت بیان کرد: “در آینده، قصد داریم به غنی‌سازی خدمات خود در ژاپن ادامه دهیم و با تنظیم‌کننده‌ها همکاری نزدیک خواهیم داشت تا احتمالاً خدمات مشتقات را به شیوه‌ای کاملاً سازگار ارائه کنیم.”

ژاپن یکی از اولین کشورهایی بود که مقررات ارزهای دیجیتال را معرفی کرد. قوانین محلی به بازیابی سریع وجوه در ماه فوریه (بهمن) در FTX ژاپن، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، کمک کرد. مقررات ژاپن صرافی‌های رمزارزی را ملزم می‌کند تا وجوه مشتری را از سایر دارایی‌ها جدا کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array