به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پاتریشیا (Patricia)، یک کارت هدیه نیجریه‌ای و پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال، با یک نقض امنیتی مواجه شده است که اقدامات فوری را برای محافظت از کاربران خود انجام داده است. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، این پلتفرم به طور موقت برداشت وجوه را به حالت تعلیق درآورده است.
این شرکت اعلام کرد که قربانی یک نقض امنیتی است که دارایی‌های بیت کوین و نایرا آن را به خطر انداخته است. در پیامی که برای کاربران ارسال کرد، گفت که سایر رمزارزها و وجوه مشتریان تحت تأثیر این نقض قرار نگرفته‌اند. با این حال، مشتریان نمی‌توانند وجوه خود را از پلتفرم برداشت کنند، زیرا این پلتفرم در حال تغییر ساختار داخلی است.
اگرچه پاتریشیا میزان دارایی‌های به خطر افتاده در این نقض را بیان نکرد، اما فاش کرد که فردی در میان گروه سندیکایی که مرتکب نقض شده بود با کمک مجری قانون شناسایی شده است. این سازمان گفت که به همکاری با مجریان قانون و سایر شرکا برای بازیابی دارایی‌ها ادامه خواهد داد.
از زمان تعلیق برداشت‌ها در این پلتفرم، کاربران آن به دلیل ناراحتی‌ها، نظرات خود را در توییتر بیان کردند. با این وجود، این شرکت بر تلاش‌های مداوم خود برای افزایش اقدامات امنیتی پلتفرم تأکید می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، شخص خاص در گروه از طریق دارایی‌های نایرا در معرض خطر شناسایی شد و بیشتر دارایی‌های نایرا به آن فرد مرتبط بود.
برای افزایش امنیت پلتفرم، این شرکت از خدمات یک شرکت امنیتی برای انجام آدیت و بررسی امنیتی استفاده کرده است. هنگامی که بازوی آسیب دیده کسب و کار یعنی پاتریشیا پرسنال (Patricia Personal)، مجوز عملیات را دریافت کرد، مشتریان توانایی برداشت وجوه خود را دوباره به دست خواهند آورد.
در ماه فوریه (بهمن 1401)، یک شرکت فین‌تک نیجریه‌ای به نام فلاترویو (Flutterwave) برای نزدیک به 2.9 میلیارد نایرا (6.3 میلیون دلار) مورد سوءاستفاده قرار گرفت. بانک مرکزی نیجریه (CBN) در واکنش به هک و در تلاش برای دستگیری مجرمان، شروع به علامت‌گذاری حساب‌های بانکی کرد.
همچنین CBN ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی به رسمیت نمی‌شناسد. در فوریه 2021، CBN بانک‌های تجاری در نیجریه را از مشارکت در معاملات ارزهای دیجیتال منع کرد. در تلاش برای محافظت از شهروندان در برابر فعالیت‌های مجرمانه و متقلبانه ارزهای دیجیتال در بازار سیاه، CBN به صراحت اعلام کرد که سیستم مالی و بخش بانکی با معامله ارزهای دیجیتال مرتبط نخواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array