به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استارگیت (Stargate)، پروتکل پل زنجیره‌ای متقاطع لایه صفر (LayerZero)، به حادثه اخیر «فورس ماژور» که بر مالتیچین (Multichain) و نگرانی‌های پایداری پیرامون anyUSDC، دارایی اصلی USDC فانتوم، تأثیر گذاشته، پاسخ داده است.
برای رسیدگی به این نگرانی‌ها و حفاظت از اکوسیستم، استارگیت یک پیشنهاد جامع ارائه کرده و یک سیستم رای‌گیری تک گزینه‌ای را برای کاهش خطر و یکپارچگی اکوسیستم آغاز کرده است. دوره رای‌گیری برای پیشنهاد در ساعت 3:47 صبح 27 می 2023 (6 خرداد) آغاز شد و در ساعت 3:47 صبح 30 می 2023 (9 خرداد) به پایان خواهد رسید.
به عنوان بخشی از این پیشنهاد، گام اولیه شامل توقف انتشار STG در استخرهای فاتوم (Fantom) است. این اقدام توسط استارگیت قصد دارد به طور موقت اختلالات احتمالی ناشی از عدم قطعیت‌های مرتبط با مالتیچین را کاهش دهد. انتشار، سرعتی است که در آن کوین‌های جدید ایجاد و آزاد می‌شوند.
تا کنون، در مجموع 1.7 میلیون عضو تایید شده از جامعه استارگیت به این پیشنهاد رای مثبت داده‌اند. این رقم نشان می‌دهد که حدود 96.55 درصد از جامعه با این پیشنهاد موافق هستند.

اسکرین شات تعداد آراء پروپوزال

متعاقباً، استارگیت قصد دارد استخرهای فانتوم را از سایر استخرهای شبکه جدا کند و از هرگونه آلودگی احتمالی یا تأثیرات منفی بر روی اکوسیستم گسترده‌تر جلوگیری کند. در حال حاضر، تامین کننده نقدینگی (LP) در این استخر تقریباً 11.4 میلیون دلار است. استخرهای فانتوم به طور موثری از دیگر استخرهای شبکه استارگیت جدا می‌شوند.
به منظور تقویت حفاظت از اکوسیستم و رفع نگرانی‌های بالقوه مربوط به هر USDC در فانتوم ، پیشنهاد حذف و باز کردن هر USDC POL از طریق مالتیچین را توصیه می‌کند. علاوه بر این، استارگیت کاوش گزینه‌های پل‌سازی جایگزین برای کاربران فانتوم، مانند استفاده بالقوه هایدرا (Hydra) را پیشنهاد می‌کند.
در 25 می (4 خرداد)، بایننس توقف موقت سپرده‌گذاری برای توکن‌های پل شده مرتبط با مالتیچین را اعلام کرد. در ارتباط با اقدامات فنی، استارگیت اهمیت تسهیل گذار یکپارچه برای ارائه دهندگان نقدینگی خود را تصدیق می‌کند. این پیشنهاد اهمیت قرار دادن LPهای فعلی در لیست سفید را برجسته می‌کند و به آنها امکان می‌دهد که LP خود را در زنجیره‌های جایگزین بازخرید کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array