به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله‌گران نفت خام از پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده استقبال می‌کنند؛ به‌طوری که نفت خام برنت تحت تاثیر این اخبار به سطح 76 دلار بازگشت.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام

نفت خام برنت به دلیل خوش‌بینی مربوط به مذاکرات سقف بدهی به بالای سطح 76 دلار بازگشت. دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها عمدتاً ثابت است که این برای بازارهای نفت صعودی است.

اگر نفت برنت از سطح 77.50 دلار بالاتر برود، به سمت مقاومت 78.80 دلار حرکت خواهد کرد. در سمت حمایت، تست موفقیت‌آمیز سطح 76.25 دلار راه را برای آزمون حمایت بعدی در 75.50 دلار باز خواهد کرد.

سطوح حمایتی نفت خام برنت عبارتند از: در صورتی که نفت خام برنت نتواند موقعیت فعلی خود را حفظ کند، به سمت هدف حمایتی بعدی در کانال 76.25 دلار حرکت خواهد کرد. در صورتی که شتاب نزولی افزایش یابد، برنت به سمت حمایت دوم و سوم در سطوح 75.50 و 74.60 دلار حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی نفت خام برنت عبارتند از: در صورت شروع یک حرکت رو به بالا، نفت خام برنت با مانع مقاومتی اولیه در کانال 77.50 دلار روبه‌رو خواهد شد، که در صورتی بتواند از آن عبور کند مقاومت دوم را در سطح 78.80 و مقاومت سوم را در کانال 79.75 دلار پیش رو دارد.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس

نفت WTI پس از فروش دیروز به دلیل افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر، مقداری افزایش یافت. معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به زودی بر روی سقف بدهی توافق خواهند نمود.

حرکت به بالای مقاومت 72.70 دلار، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) را به سمت مقاومت 74.00 دلار سوق خواهد داد. در صورتی که نفت WTI به بالای 74.00 دلار برسد، به سمت سطح 75.70 دلار خواهد رفت.

سطوح حمایتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: نفت WTI با شروع یک روند کاهشی حمایت اولیه  71.70 را برای خود خواهد داشت و اگر نتواند آن را حفظ کند به سمت حمایت دوم در کانال 70.30 دلار و در نهایت حمایت سوم در سطح 69.20 دلار روبه‌رو خواهد شد.

سطوح مقاومتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت: نفت وست در شروع یک روند صعودی مانع 72.70 دلار را پیش رو دارد و در صورتی که بتواند از آن عبور کند با موانع مقاومتی بعدی در سطوح 74 دلار و 75.70 دلار روبه‌رو خواهد شد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی در آستانه قرارداد ژوئن نوسان دارد. پیش‌بینی‌های هوا کماکان از قیمت گاز طبیعی حمایت نمی‌کند؛ اگرچه قراردادهای آتی نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار افزایش مداوم قیمت گاز طبیعی در نیمه دوم سال را دارند.

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی باید بالاتر از سطح 2.60 دلار باشد تا فرصتی برای به دست آوردن شتاب صعودی پایدار داشته باشد.

سطوح حمایتی گاز طبیعی عبارتند از: حمایت اول (S1)، دوم (S2) و سوم (S3) گاز طبیعی به ترتیب عبارتند از سطوح 2.35 دلار، 2.20 دلار و 2 دلار.

سطوح مقاومتی گاز طبیعی: گاز طبیعی در روند رشد خود با مانع اولیه 2.35 دلار مواجه است و در صورتی که بتواند از آن عبور کند با مقاوم دوم در سطح 2.85 و مقاومت سوم در سطح 3 دلار روبه‌رو خواهد شد.

خلاصه

معامله‌گران گاز طبیعی از قرارداد ژوئن به قرارداد جولای حرکت کردند.

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) افزایش یافت، زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ممکن است به زودی در مورد سقف بدهی به توافق برسند.

نفت برنت به بالای 76 دلار بازگشت.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array