به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 22 می (1 خرداد)، نانجینگ (Nanjing)، مرکز استان جیانگ سو (Jiangsu) شرقی چین، پلتفرم نوآوری فناوری و کاربرد متاورس چین را برای تقویت و پیشبرد تحقیق و توسعه متاورس در سراسر کشور افتتاح کرد.

این نهاد تازه تاسیس تحت حمایت دولت توسط دانشگاه علوم و فناوری اطلاعات نانجینگ (NUIST) رهبری می‌شود. طبق اعلامیه‌ای در حساب رسمی رسانه‌های اجتماعی NUIST، این پلتفرم متشکل از اعضای موسس به نمایندگی از موسسات دانشگاهی مختلف و شرکت‌های مرتبط با متاورس در سراسر سرزمین اصلی چین است.

هدف این پلتفرم گردآوری منابع موسسات و شرکت‌های دانشگاهی در چین، تقویت تلاش‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مرتبط است. متاورس به یک جهان یا فضای مجازی جمعی اشاره دارد که تمام جهان‌های مجازی، واقعیت افزوده و تجربیات واقعیت مجازی را در بر می‌گیرد. این یک قلمرو دیجیتالی به هم پیوسته است که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر و با محیط‌های تولید شده توسط رایانه در زمان واقعی تعامل داشته باشند.

نانجینگ و دیگر شهرهای چین در حال رقابت برای به دست آوردن موقعیت برجسته در توسعه متاورس کشور هستند. در فوریه 2023 (بهمن 1401)، این شهر استراتژی خود را با هدف ایجاد صنعتی پر رونق با درآمد سالانه بیش از 135 میلیارد یوان (19.13 میلیارد دلار) تا پایان سال 2025 (1404) نشان داد.

شهر شانگهای به طور فعال آرزوهای متاورس خود را دنبال کرده و پیش‌بینی می‌کند که صنعت متاورس آن تا سال 2025 (1404) به درآمد سالانه 350 میلیارد یوان (49.6 میلیارد دلار) برسد. شانگهای اخیراً مجموعه اولیه خود از 20 مورد استفاده از متاورس را ارائه کرده است که حوزه‌های مختلفی مانند تشخیص‌ مراقبت‌های بهداشتی مجازی را پوشش می‌دهد و تفریحات دیجیتالی از نشانه‌های معماری تاریخی شهر است.

اگرچه چین مقررات سختگیرانه خود را در مورد ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض NFT حفظ می‌کند، اما به قدرت تغییردهنده فناوری‌های وب 3، از جمله متاورس، در پیشبرد اقتصاد دیجیتال خود اذعان دارد.

در گزارش اخیر رسانه‌های محلی، وو ژونگ زه (Wu Zhong-ze)، معاون سابق وزیر علوم و فناوری، بر اهمیت گسترش استفاده از متاورس در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، تجارت، مراقبت‌های بهداشتی و سرگرمی تاکید کرد. وی همچنین بر ضرورت ایجاد استانداردهای صنعتی برای متاورس تاکید کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array