به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تازه‌ترین نسخه به‌روزرسانی شبکه بلاکچین تراکلاسیک (LUNC) در ارتفاع بلوک 12,902,400 اجرا شد. این آپدیت قرار است نرخ مالیات توکن‌سوزی این شبکه را تغییر دهد.

پروپوزال افزایش مالیات بر توکن‌سوزی، یا پروپوزال شماره 11515، با هدف افزایش مالیات از 0.2٪ به 0.5٪ توسط اعضای جامعه ترا ارائه شده است.

هدف از این اقدام، کاهش عرضه LUNC از طریق وضع مالیات بر توکن‌سوزی عنوان شده است. صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال یعنی بایننس و کراکن قبلاً از این به‌روزرسانی پشتیبانی کرده‌اند. در همین راستا، بایننس اعلام کرده بود که از ساعت 9:30 شب به وقت ساعت هماهنگ جهانی روز 23 می به‌طور موقت قابلیت واریز و برداشت دو توکن LUNC و USTC از طریق شبکه تراکلاسیک (LUNC) را به حالت تعلیق در می‌آورد.

گفتنی است که تراکلاسیک از طریق پروپوزال‌های مختلف، به‌طور مداوم مشغول به‌روزرسانی شبکه است تا شاید بتواند از این راه شکوه سابق خود را بازیابد. همانطور که می‌دانید، در ماه می 2022 (اردیبهشت و خرداد 1401)، اکوسیستم ترا پس از دیپگ شدن استیبل کوین دلاری UST، سقوط کرد.

چند روز پیش، یعنی روز هفدهم می (27 اردیبهشت) یک به‌روزرسانی دیگر در ارتفاع بلوک 1,812,900 اجرا شد تا علاوه بر به‌روزرسانی‌های امنیتی، مجموعه‌ای از ویژگی‌های تأییدشده توسط حاکمیت را در بلاکچین تراکلاسیک فعال کند.

راه‌اندازی پروپوزال محیط آزمایشی USTC در شبکه تراکلاسیک

یک پروپوزال دیگر که به دنبال کسب مجوز و استفاده از یک بودجه محاسباتی از قبل ارائه‌شده برای ایجاد یک محیط آزمایشی بود نیز به‌تازگی راه‌اندازی شده است که به‌طور خاص برای آزمایش ایده‌های بازگرداندن پیوند USTC  با دلار آمریکا طراحی شده است.

ایجاد یک محیط آزمایشی برای USTC مستلزم طی کردن مراحلی مانند شبیه‌سازی رویداد دیپگ شدن این استیبل کوین است. این کار به‌نوبه‌خود شامل شناسایی عوامل کنترل سرمایه احتمالی مثل محدود کردن حداکثر عرضه، است که می‌توانست پس از قطع شدن پیوند دلاری USTC از وقوع رویداد “مارپیچ مرگ” جلوگیری کند.

از دیگر مراحل ضروری این فرایند می‌توان به راه‌اندازی مکانیزم ضرب یا سوزاندن توکن و اعمال محدودیت بر حداکثر عرضه آن، انجام یک سری تراکنش‌ها برای تایید عملکرد لونا کلاسیک (Luna Classic) و عملکرد ضرب و توکن‌سوزی USTC و جمع‌آوری، مستندسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها اشاره کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array