به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارائه‌دهنده خودپرداز ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین، بیت‌کوین آمریکا (Bitcoin of America)، با دپارتمان بانکداری کانکتیکات (Connecticut) موافقت کرد که فعالیت‌های خود را به دلیل عدم صدور مجوز متوقف کند.

در بیانیه‌ای که در 22 می (1 خرداد) منتشر شد، وزارت بانکداری تاکید کرد که بیت کوین آمریکا نتوانست مجوز مناسبی برای راه‌اندازی کیوسک‌های خودپرداز بیت کوین در ایالت به دست آورد. با این حال، پس از آن که چهار مصرف کننده کانکتیکات ده‌ها هزار دلار را در کلاهبرداری با کیوسک‌های مورد نظر از دست دادند، دستور اجرا شد. دولت بیان کرد:

“در نتیجه دستور، بیت کوین آمریکا مبلغی بالغ بر 86000 دلار به این مصرف کنندگان بازپرداخت کرد. پس از یک کیفرخواست جنایی، بیت کوین آمریکا در حال پایان دادن به فعالیت‌های خود در کانکتیکات است.”

خورخه پرز (Jorge Perez)، کمیسر بانکی، نسبت به استفاده از کیوسک‌های رمزارزی بدون مجوز هشدار داد. او اظهار داشت که سرمایه‌گذاران اغلب تحت فشار قرار می‌گیرند و فریب می‌خورند تا پول نقد را به کیوسک‌ها واریز کنند و مقدار مساوی از ارزهای دیجیتال را به کلاهبرداران منتقل کنند.

بیت کوین آمریکا، که امکان انتقال وجوه مصرف کنندگان به اشخاص ثالث را فراهم می‌کند باید به عنوان یک انتقال دهنده پول مجوز داشته باشد. قانون راه خود را از طریق قانونگذار ایالتی برای وضع مقررات بیشتر و حمایت از مصرف کننده و درخواست مجوز برای کیوسک‌های ارزهای دیجیتال به عنوان فرستنده پول در کانکتیکات باز می‌کند.

علاوه بر این، پلیس ایالتی کانکتیکات، اداره بانکداری، دفتر دادستان کل و اداره حمایت از مصرف کننده کانکتیکات هشدار کلاهبرداری را علیه استفاده از خودپردازهای رمزارزی و بیت کوین بدون مجوز صادر کردند.

در ماه مارس (اسفند 1401)، 52 دستگاه خودپرداز و کیوسک بیت کوین آمریکا که مظنون به استفاده در کلاهبرداری بودند در اوهایو مصادره شدند.

بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی در سراسر جهان، همراه با سرکوب عملیات‌های غیرمجاز، تأثیر منفی بر شبکه کلی خودپرداز بیت کوین داشته است. تنها در ماه مارس، 3627 دستگاه خودپرداز کریپتو آفلاین شدند که بیشترین کاهش ماهانه خودپردازهای رمزارزی را به ثبت رساند.

همانطور که در بالا نشان داده شد، نصب خالص خودپردازهای رمزارزی به مدت چهار ماه بین سپتامبر 2022 (شهریور 1401) و مارس 2023 (اسفند 1401) کاهش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array