بعد از بروز اختلالی جهانی در عملکرد اینستاگرام، به گفته کمپانی متا این پلتفرم در روز یکشنبه مجدداً در اختیار کاربران قرار گرفت. این اختلال باعث بروز مشکلات بسیاری در خدمات‌رسانی به هزاران نفر از کاربران شده بود.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سخنگوی کمپانی متا در سخنان خود به روزنامه رویترز گفت: “در روز یکشنبه، بروز اختلالات فنی در پلتفرم اینستاگرام باعث شد که عده زیادی از کاربران در دسترسی به این اپلیکیشن دچار مشکل شوند. اعضای تیم ما به‌سرعت دست‌به‌کار شده و مشکلات به‌وجود آمده را رفع و رجوع کردند.”

کمپانی متا آمار دقیق افرادی که به دلیل این اختلال دچار مشکل شده بودند را اعلام نکرده است. آمار به‌دست آمده از وبسایت ردیابی اختلالات Downdetector.com نشان‌دهنده بیش از 100 هزار مورد اختلال در ایالات متحده، 24 هزار مورد اختلال در کانادا و بیش از 56 هزار مورد اختلال در بریتانیا بوده است.

در زمان اوج این اختلال در این پلتفرم محبوب و پرطرفدار، بیش از 180 هزار نفر از کاربران گزارش عدم دسترسی به اینستاگرام را داده‌ بودند.

اینستاگرام

جزئیات اختلال در عملکرد اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام، روز یکشنبه در ساعت 5:45 عصر (منطقه زمانی EST) از دسترس خارج شد و بر اساس وبسایت ردیاب Downdetector.com تعداد گزارشات اختلال کاربران در ساعت 8 شب (منطقه زمانی EST) به مرور کاهش یافته و به 7 هزار گزارش رسیده بود.

اینستاگرام با انتشار توییتی در ساعت 8:19 شب به کاربران اعلام کرد که ” اختلال جزئی این پلتفرم هم‌اکنون رفع شده و کاربران می‌توانند بدون مشکل از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنند.”

در زمان بروز این مشکل، صفحه اصلی یا Feed کاربران با موفقیت بارگذاری نمی‌شد و مکرراً ارور “Sorry, something went wrong” و یا “sorry, couldn’t refresh feed” نمایش داده می‌شد.

اینستاگرام، درست مانند دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و تیک‌تاک، تبدیل به ابزاری حیاتی و روزمره برای کاربران و صاحبین کسب‌وکارها شده است. افراد زیادی بر روی امکانات و قابلیت‌های گوناگون این اپلیکیشن‌ها برای اداره بیزینس و زندگی روزانه خود حساب می‌کنند. هنوز مشخص نیست که این اختلال چندساعته باعث چه میزان ضرر و زیان شده است.

منبع خبری Gizmodo Australia، اولین رسانه‌ای بود که بروز این اختلال‌ها را گزارش داده بود. در آن زمان، وبسایت Down Detector تنها 1000 گزارش مبنی بر بروز مشکلاتی در اینستاگرام دریافت کرده بود.

منبع: Forbes – Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array