به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نفت خام و گاز طبیعی تحت‌تأثیر توقف مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده قرار گرفته و نزولی شدند.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی به تلاش‌های خود برای تثبیت بالاتر از مقاومت 2.60 دلار ادامه می‌دهد. پیش‌بینی‌های هواشناسی از قیمت گاز طبیعی حمایت نمی‌کند و باید دید که آیا گاز طبیعی می‌تواند در معاملات آتی بالای 2.60 دلار بماند یا خیر.

در صورتی که گاز طبیعی به بالای 2.60 دلار برسد، به سمت مقاومت 2.85 دلار حرکت خواهد کرد. در سمت حمایتی، حرکت به زیر سطح 2.35 دلار، گاز طبیعی را به سمت سطح حمایت بعدی که در 2.20 دلار قرار دارد، سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی گاز طبیعی عبارتند از: حمایت اولیه گاز طبیعی در کانال 2.60 دلار قرار دارد. در صورتی که گاز طبیعی نتواند این سطح حمایتی را حفظ کند به سمت حمایت‌های بعدی در سطوح 2.20 و سپس 2 دلار حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی گاز طبیعی عبارتند از: مقاومت اولیه گاز طبیعی در کانال 2.60 دلار قرار دارد، مقاومت دوم و سوم به ترتیب در کانال 2.85 و 3 دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست

با توقف مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده، نفت WTI از بالاترین سطح خود عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران نگران هستند که ایالات متحده ممکن است سقف بدهی را به موقع افزایش ندهد تا از نکول جلوگیری کند. حرکت به زیر سطح حمایت 71.70 دلار، نفت وست تگزاس اینترمدیت را به سمت سطح حمایت بعدی در 70.30 دلار سوق خواهد داد. در صورتی که نفت WTI به زیر این سطح کاهش یابد، به سمت حمایت 69.20 دلار خواهد رفت.

سطوح حمایتی نفت وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: حمایت اول در کانال 71.70 قرار دارد که در صورتی که WTI نتواند این سطح حمایتی را حفظ کند، به سمت حمایت بعدی در 70.30 و نهایتاً حمایت سوم در 69.20 دلار حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی نفت وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: مقاومت اولیه نفت WTI در کانال 72.70 قرار دارد. در صورتی که این سطح حمایتی حفظ نشود، نفت خام وست به سمت مقاومت دوم در کانال 74 دلار و سپس مقاومت سوم در 75.70 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز با تمرکز معامله‌گران بر مذاکرات سقف بدهی تحت فشار قرار گرفته است.

اگر نفت برنت به کمتر از 75.50 دلار برسد، به سمت حمایت 74.60 دلار خواهد رفت. آزمایش موفقیت‌آمیز این سطح حمایتی، نفت خام برنت را به سمت سطح حمایتی بعدی در 73.50 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی نفت خام برنت عبارتند از: 75.50 دلار، حمایت‌های بعدی به ترتیب در سطوح 74.60 و 73.50 دلار قرار دارد.

سطوح مقاومتی نفت خام برنت عبارتند از: مقاومت اولیه نفت خام برنت در کانال 76.25 دلار قرار دارد. در صورتی که برنت بتواند از این سطح عبور کند به سمت مقاومت دوم و سوم در کانال‌های 77.50 و 78.80 دلار حرکت خواهد کرد.

خلاصه

گاز طبیعی نزدیک به 2.60 دلار گیر کرده است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به زیر سطح 72 دلار بازگشت.

نفت برنت به زیر 76 دلار رسید.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array