به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کانسنسیز (ConsenSys)، شرکتی که پشت کیف پول کریپتو متا‌مسک (MetaMask) قرار دارد، شایعاتی مبنی بر دریافت مالیات از کاربران ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است.

این شرکت در 22 می (1 خرداد) به 270000 دنبال کننده توییتر خود اطلاع داد که این شایعات بر اساس اطلاعات نادرست ناشی از خواندن نادرست شرایط خدمات متامسک است.

ما از توییت‌هایی با اطلاعات نادرست در مورد شرایط خدمات کانسنسیز اطلاع داریم.

“بیایید یک چیز را از قبل روشن کنیم: متا‌مسک مالیات بر تراکنش‌های رمزارزی دریافت نمی‌کند و ما برای انجام این کار هیچ تغییری در شرایط خود ایجاد نکرده‌ایم.”

— کانسنسیز(@ConsenSys) 21 می 2023

این شرکت تصریح کرد که بخش مالیات شرایط خدمات آن منحصراً به محصولات و طرح‌های پولی ارائه شده اشاره دارد و هیچ ارتباطی با تراکنش‌های رمزارزی روی زنجیره ندارد.

“اصطلاحات حقوقی می‌تواند پیچیده باشد، اما مهم است که تاکید کنیم که این بخش برای متا‌مسک یا هر محصول دیگری که شامل مالیات بر فروش نمی‌شود، اعمال نمی‌شود.

متا‌مسک از تراکنش‌های رمزارزی مالیات دریافت نمی‌کند و ما هیچ تغییری در شرایط خود ایجاد نکرده‌ایم.”

برخی از اعضای جامعه کریپتو در 21 ماه می (31 اردیبهشت) پس از اینکه کاربران متوجه بخشی از شرایط خدمات متامسک شدند که بیان می‌کرد «شرکت حق کسر مالیات در صورت لزوم را برای خود محفوظ می‌دارد» در 21 می ابراز ناراحتی کردند و برخی معتقد بودند که این موضوع مربوط به مالیات بر درآمد کاربران است.

این اطلاعات نادرست به سرعت رتبه‌ها را افزایش داد و به صفحه اول کریپتو کارنسی در ردیت (Reddit) تبدیل شد، جایی که در زمان انتشار بیش از 500 رأی مثبت و 600 نظر جمع‌آوری کرد.

اسکرین‌شات‌هایی از بخش برجسته‌شده نیز توسط تعدادی از حساب‌های کاربری بزرگ در توییتر انتخاب شد، برخی از آنها ادعای قاطعانه‌ای دارند مبنی بر اینکه متا‌مسک اکنون همان مسیر لجر (Ledger) را طی می‌کند که اخیراً کاربران را با ارتقای بحث‌برانگیز شگفت‌زده کرد.

با این حال، همه این شایعات را نپذیرفتند، و برخی از جامعه کریپتوکارنسی به سرعت این ادعاها را رد کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array