به گزارش ایران دکونومی، ارز ایپ‌ان‌اف‌تی (ApeNFT) با نماد اختصاری NFT، پلتفرم و بازاری می‌باشد که از توکن‌های غیرمثلی، متاورس و بازی‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کند و هدف اصلی آن ایجاد رابط میان دنیای توکن‌های غیرمثلی و هنر فیزیکی است. در حقیقت رمزارز ان‌اف‌تی هنرهای کلاسیک باکیفیتی را به‌گونه‌ای توکنیزه شده وارد دنیای پر از هیجان ارزهای دیجیتال کرده و سرمایه‌گذاری را در این حوزه سهولت می‌بخشد. در واقع رمزارز NFT یک پلتفرم چند زنجیره‌ای بوده که در بستر بلاکچین‌های اتریوم، ترون و بی‌ان‌بی چِین فعالیت دارد.

اهداف دیگر ApeNFT در کنار کاهش فاصله بین هنر کلاسیک و هنر دیجیتال، حمایت از خلق آثار هنری با استفاده از سیستم پاداش‌دهی، سرمایه‌گذای روی هنرمندان در حوزه NFT، میزبانی از رویدادها و نمایشگاه‌های هنری و همچنین شناسایی و اسپانسرینگ گالری‌های فعال هنری می‌باشد. از دیگر محصولات این کلکسیون توکن‌های غیرمثلی جنسیس (Genesis) بوده که این کلکسیون دارای ۱۰ هزار NFT با خلاقیت‌های منحصر به فرد خود می‌باشد. کسانی‌که این توکن‌ها را دارند هرکدام عضویت باشگاه VIP در ApeNFT را دارا بوده و دسترسی بیشتری در این اکوسیستم دارند.

از سوی دیگر هم عرضه کلی رمزارز NFT نزدیک به ۹۹۹ تریلیون واحد بوده که تاکنون ۲۷۷ تریلیون واحد آن، یعنی معادل ۲۸ درصد کل توکن‌ها به بازار عرضه شده است. به‌طور کلی پلتفرم ApeNFT فقط در حوزه توکن‌های غیرمثلی فعالیت دارد. این حوزه در نیمه سال ۲۰۲۱ با رشد چشمگیری مواجه شده و در نهایت ترند کرده بود.

رمزارز جدید بعدی بیت تورنت (‌BITTORENT) می‌باشد. از این ارز دیجیتال علاوه بر سرمایه‌گذاری، به‌عنوان یک سرویس برای اشتراک‌گذاری داده‌ها نیز می‌توان استفاده کرد، اما باید دید که این ادغام یک رمزارز با سرویس چقدر کاربردی خواهد بود.

بیت‌تورنت در واقع یک قرارداد ارتباطی بوده که کاربرد اصلی آن اشتراک‌گذاری داده‌ها و فایل‌هایی مثل ویدئو، بازی، کتاب و نرم‌افزار می‌باشد. اشتراک‌گزاری در BITTORENT به‌گونه غیرمتمرکز و همتابه‌همتا صورت گرفته و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حجم زیادی از داده‌های‌شان را بین خود اشتراک‌گذاری کنند.

نحوه کار در این قرارداد به‌گونه‌ای است که هرچه تعداد کاربران بیشتر شوند، سرعت شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و ۱۹ سال پس از آن، زمانی‌که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بنیاد ترون BITTORENT را خریداری و با فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال ادغام کرد که در نتیجه آن رمزارز جدید «بیت‌تورنت جدید» به‌وجود آمد.

باید گفت که توکن بومی بیت‌تورنت در بلاکچین ترون توکنیزه شده BTT نام دارد که با استاندارد TRC-10 ایجاد گردیده و از این توکن جهت پرداخت کارمزد اشتراک‌گذاری داده‌ها در بیت‌تورنت استفاده می‌گردد.

با قیمت‌گذاری رمزارز BTT در سال ۲۰۲۲ میلادی در صرافی‌های مختلف، اوج قیمت آن در ژانویه سال ۲۰۲۲ حدود  ۰.۰۰۰۰۰۳ دلار ثبت شد اما اکنون با ریزش ۸۰ درصدی قیمت‌ها، در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۰۶ دلار معامله می‌گردد. همچنین تعداد کل توکن‌های BTT چیزی بالغ بر ۹۹۰ تریلیون واحد بوده که تابه‌حال نزدیک به ۹۵۱ تریلیون واحد از این توکن‌ها به بازار عرضه شده است.

اکنون اما نهادهای متمرکز بخش بزرگی از صنعت ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در اینترنت را در اختیار دارند. از این جمله می‌توان به خدمات مثل گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس اشاره کرد. البته خدمات غیرمتمرکزی مثل BTT برای این‌که بتوانند در بازار دیجیتال سهم قابل چشمگیری داشته باشند، سختی‌های زیادی را در پیش‌رو دارند، اما با تسلط بر بخش کوچکی از این بازار هم می‌تواند رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

اکنون این دو رمزارز در کنار دیگر ارزهای دیجیتال موجود در صرافی نوبیتکس برای کاربران این کسب‌وکار در دسترس می‌باشد.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array