به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً نمودارهای قیمت لایت کوین (LTC) در مسیری صعودی در حال تغییر بوده است. این در حالی است که بقیه بازار کریپتو با فشار شدید فروش مواجه شده است. طی پنج روز گذشته، گاوهای لایت کوین (LTC) موفق شدند قیمت‌ را به بالای منطقه عرضه 90 دلار برسانند و آن را به منطقه‌ تقاضا تغییر دهند. در حال حاضر لایت کوین (LTC) با قیمت 90 دلار و 96 سنت معامله شده و ظاهراً ورود به کانال 100 را هدف قرار داده است.

در همین حال، فعالیت در شبکه لایت کوین نیز در حال افزایش بوده و همبستگی آن با بیت کوین (BTC) کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد احساسات حاکم بر بازار این ارز به شدت صعودی است. اما لایت کوین در این مسیر صعودی با موانع قابل توجهی روبه‌رو است و علیرغم کاهش همبستگی، سقوط قیمت بیت کوین بدون شک می‌تواند بر عملکرد لایت‌کوین (LTC) نیز تأثیری منفی بگذارد.

گاوها برای فعالیت فضای کمی دارند

پرایس اکشن لایت کوین طی ده روز گذشته پس از پشت سر گذاشتن یک موج بزرگ فروش در آغاز ماه می (اواسط اردیبهشت)، حرکتی صعودی را در پیش گرفته است. روز سوم می (13 اردیبهشت)، منطقه 90 دلاری مجدداً به عنوان یک سطح مقاومتی مهم آزمایش شد، اما طی سه هفته، گاوها آن را به یک حمایت مهم تغییر دادند.

این وضعیت با ارقام بسیار مثبت جریان پول چانکین همراه شد که نشان‌دهنده هجوم سرمایه قابل‌توجهی به بازارهای لایت کوین (LTC) بود. شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز از منطقه خنثی 50 عبور کرد تا نشان دهنده تغییر در روند حرکت باشد.

نمودار قیمت لایت کوین
نمودار قیمت لایت کوین (LTC/USDT)؛ منبع: TradingView

شکست قیمت در سقف پایین‌تر 91.64 دلاری به این معنی بود که ساختار بازار نیز صعودی است. یک بلوک سفارش نزولی روزانه از ماه می 2022 به مرز 104 دلار می‌رسید. تراز 105.71 دلار بالاترین سطح قیمت لایت کوین (LTC) در سال گذشته بوده است و گاوها احتمالاً قصد دارند این رکورد را تغییر دهند.

افزایش تدریجی بهره باز در معاملات فیوچرز لایت کوین (LTC)

دفاع از منطقه حمایت 90 دلاری باعث شد که اندیکاتور حجم تجمعی دلتا (CVD) که در واقع حجم معاملات نهنگ‌ها را رصد می‌کند، روز 20 می (30 اردیبهشت) پس از کاهشی دو روزه به وضعیت خنثی تغییر حالت دهد. این نشان می‌دهد که خریداران در بازارهای فیوچرز روی خرید این ارز شرط بسته و می‌تواند حرکتی دیگر به سمت بالا را هدایت کند.

بهره باز در دو روز گذشته نیز ثابت بوده است، اما در نمودارها کمی بالاتر قرار گرفت. این روند افزایش به اندازه هفته قبل نبود، اما همچنان شیب صعودی خود را حفظ کرده است. همراه با جهش قیمت لایت کوین (LTC)، می‌توان نتیجه گرفت که دیدگاه سفته بازان کوتاه مدت نیز صعودی بوده است. درحالی‌که چشم‌انداز حرکت لایت کوین (LTC) به سمت تراز 100 دلار همچنان خوب به نظر می‌رسید، قدرت صعود تا بالاترین سطح سالانه با تردید زیادی مواجه است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array