به گزارش ایران دکونومی، به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، مخابرات ایران سرویس جدیدی را برای مردم ارائه می‌کند که جزء پیشروترین سرویس‌های نظارتی تصویری ابری در دنیا می‌باشد. در این سامانه نظارت تصویری تنها دوربین‌ها در محل مشتری نصب می‌شوند و مشتری نیازی به نگهداری و پشتیبانی زیرساخت سخت‌افزاری مدیریت، ضبط و انتقال تصاویر را نداشته و به صورت ابری دریافت می‌کند.

در واقع هوبان یک سرویس کامل نظارت تصویری مبتنی بر ابر به‌گونه زمانی و بدون هرگونه هزینه پنهان برای مشتریان می‌باشد. این سرویس مشتری را قادر می‌سازد تا از مزایای یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و راه‌حل‌های نظارت تصویری تخصصی مبتنی بر فضای ابری بهره برده و در کنار آن از ویژگی‌های هوش مصنوعی آن که قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر می‌باشد استفاده کند.

این سامانه پس از طی مراحل بلوغ به عنوان اپراتور ملی VSaaS سرویس‌های ارزش افزوده دیگری در حوزه تصویر و ویدیو از جمله آنالیز‌های پیشرفته هوش مصنوعی، نگهبان هوشمند، مراقبت هوشمند سالمندان و سرویس خانه هوشمند را تماماً ابری و مبتنی بر تصویر، برای اولین‌بار در کشور ارائه می‌کند.

این سرویس که در آخرین روز اردیبهشت ماه در شرکت مخابرات رونمایی شد؛ مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات گفت که استان‌ها باید خود پیش‌قدم شده و مقدمات بهره‌وری از سرویس جدید را فراهم کنند. سرمایه‌گذاری در چنین حوزه‌‌ای همچون نظارت تصویری ابری زودتر از حوزه‌های دیگر پاسخ خواهد داد. خام فروشی و ارائه خدمات خام مخابراتی عاقبت خوبی ندارد.

او در واکنش به هزینه‌های اضافی افزود که هرچه تلاش می‌کنیم هزینه‌ها از درآمدها جلوتر می‌رود و تنظیم‌گری نیز که باید حواسش به همه مسائل باشد نیست و کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم. برای همین شرکت مخابرات باید چنین سرویس‌های جدیدی را راه‌اندازی کند. سلطانی تأکید کرد که شرکت‌های که کار پیمانکاری را انجام می‌دهند شبکه وسیع و بزرگی در مخابرات دارند که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده گردد.

از سوی دیگر داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات نیز گفت که یکی از دغدغه‌های جدی ما افزایش درآمد مخابرات و شرکای تجاری شرکت مخابرات جمهوری اسلامی بوده و سیاستی که در کمیته راهبردی تصویب شد، استفاده از خدمات جدید و سرویس‌های نوین در شکبه مخابراتی کشور با کمک شرکای تجاری می‌باشد.

با این حال براساس پیش‌بینی‌هایی که شرکت مخابرات انجام داده است، برای سال ۱۴۰۵ باید درآمدی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان به‌دست بیاورند که ۳۰ درصد آن می‌تواند از حوزه فناوری‌های نوین کسب گردد.

حسین متقی، معاون تجاری مخابرات منطقه تهران نیز گفت که استانداردهای جهانی بازاریابی وقتی عمر یک سرویس تمام می‌شود با سرویس دیگری جایگزین می‌شود. او با پیشنهاد تغییر پارادایم افزود که باید به سمت سرویس‌های جدید و قابل ارائه رفت، چون این نوع سرویس‌ها علاوه بر جذابیت برای مشتری، دارای امنیت بالا نیز می‌باشد.

همچنین در این رویداد مطرح شد که مطالعات سال ۲۰۲۲ نشان داده است که ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیون‌ها دلار سرمایه درآمدشان کمتر از ۷ شرکت فناوری بوده است که همین مسئله یکی از علت‌های تشویق شرکت مخابرات برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری گردیده است.

اکنون اما آن‌گونه که مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته است، این سرویس فعلا در مرحله آزمایش قرار داشته، اما تلاش‌ها جریان دارد تا در همکاری با استان‌ها این طرح جلو رفته و در سطح کشور به بهره‌وری برسد.

با تمام این موارد یکی از مزیت‌های اصلی رایانش ابری پرداخت براساس مصرف است. از سوی دیگر هم سرویس نظارت تصویری Vsaas در چهار مدل نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و آلمان به فروش می‌رسد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت IVSaas.ir اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array