به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش رسانه‌های محلی، لاتام گیت‌وی (Latam Gateway)، ارائه‌دهنده پرداخت بایننس در برزیل، مجوز فعالیت به‌عنوان یک موسسه پرداخت و ناشر پول الکترونیکی را از سوی بانک مرکزی این کشور در 19 می (29 اردیبهشت) دریافت کرد.

این صرافی در اطلاعیه قبلی اعلام کرد که برزیل یکی از بازارهای برتر جهانی بایننس است.

لاتام گیت‌وی به شرکت‌های خارجی کمک می‌کند تا با ارائه رمپ‌ها، در برزیل فعالیت کنند. طبق وب سایت این شرکت، بایننس تنها مشتری رمزارزی در کشور است. سایر مشتریان مرتبط شامل شرکت‌های مرتبط با بازی مانند موداز (Moedaz)، کداشاپ (Codashop)، و گیم هالیوود (Game Hollywood) هستند.

بایننس و لاتام گیت‌وی از ژوئن 2022 (خرداد1401) و پس از خاتمه همکاری بایننس کپیشوال (Binance-Capitual)، با یکدیگر شریک هستند.

بازار برزیل با جمعیت نزدیک به 214 میلیون نفر، شرکت‌های رمزارزی را به این کشور جذب کرده است. در ماه ژانویه (دی 1401)، بایننس و مسترکارت برای راه‌اندازی یک کارت رمزارزی پیش‌پرداخت در این کشور همکاری کردند که به ساکنان این امکان را می‌دهد تا با بیش از 14 دارایی رمزارزی، از طریق تبدیل کریپتو و فیات، خرید کرده و قبض‌ها را پرداخت کنند. دارندگان کارت ملزم به رعایت استانداردهای مشتری هستند.

همچنین کوین بیس در حال گسترش عملیات در کشور است. از ماه مارس (اسفند 1401)، صرافی با ارائه دهندگان پرداخت محلی برای ارائه خریدهای رمزارزی و امکان واریز و برداشت به ارز محلی شریک شده است. کوین بیس از سال 2021 (1400) در این کشور بوده است، زمانی که یک مرکز فناوری برای ارائه خدمات رمزارز به برزیلی‌ها تأسیس کرد.

مقامات نظارتی برزیل نیز به شرکت‌های رمزارزی توجه دارند. طبق گزارش‌ها، بایننس به دلیل کمک به مشتریان برای فرار از دستور توقف در سرمایه‌گذاری‌های مشتقات ارزهای دیجیتال تحت بررسی است.

در سال 2020 (1399)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل دستور توقف مشتقات کریپتو را صادر کرد. قراردادهای آتی، طبق قوانین محلی، بدون توجه به ماهیت دارایی‌های پایه، اوراق بهادار محسوب می‌شوند.

طبق اسناد تحقیقات محلی، پلتفرم بایننس دستورالعمل‌هایی را برای کاربران برزیلی نمایش می‌دهد که تنظیمات زبان خود را برای دسترسی به پلتفرم بایننس فیوچرز (Binance Futures) تغییر دهند. علاوه بر این، این مقام اعلام کرد که محتوای گسترده به زبان پرتغالی بدون اطلاعیه محدودیت برای کاربران برزیلی در دسترس است. رگولاتورهای اوراق بهادار کانادا و ایالات متحده تحقیقات مشابهی را علیه صرافی ارز دیجیتال انجام داده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array