به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دستیابی به ارزش بازار 500 میلیارد دلاری مطمئناً می‌تواند نقطه عطف بسیار بزرگی برای کاردانو (ADA) باشد، اما به گفته دن گامباردلو (Dan Gambardello)، بنیانگذار Crypto Capital Venture، این رویا قابل دستیابی نیست. ولی این که آیا این هدف، امکان‌پذیر است یا صرفاً یک نظر سفته‌بازی است، به عوامل مختلفی از جمله احساسات سرمایه‌گذاران، پذیرش عمومی این رمزارز و مهم‌تر از همه، شرایط بازار بستگی دارد.

خوش‌بینی نسبت به این هدف

در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار کاردانو تنها به کسری از این مقدار یعنی در حدود ۱۲.۷۳ میلیارد دلار می‌رسد. با این حال، گامباردلو، با انتشار ویدیویی در صفحه یوتیوب خود به توضیح عملکرد تاریخی این رمزارز و پتانسیل موجود در نمودارهای قیمت آن پرداخته است. به گفته وی، نمایش قدرت کاردانو (ADA) در طول دوره رکود سال گذشته، گواه این بود که این رمزارز به شدت کم ارزش بوده است.

علاوه‌براین، او با اشاره به نمودار شش ساعته در یک بازه زمانی نه ماهه، به بررسی سیگنال‌هایی پرداخت که این دارایی در آخرین بازار صعودی نشان داده بود. او در همین ویدیو به نمودار روزانه کاردانو اشاره کرد که اخیراً یک الگوی گوه نزولی را تشکیل داده است. این نوع الگو زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی در یک روند صعودی پیش از اصلاحات قیمتی حرکت می‌کند.

اغلب اوقات، این الگو نشان دهنده احتمال یک بازگشت صعودی است. از این رو، گامباردلو خاطرنشان کرد که با تعیین هدف 0.70 دلار برای کاردانو (ADA)، این احتمال وجود دارد که به زودی شاهد یک شکست معکوس باشیم.

وضعیت هولدرهای کاردانو (ADA)

داده‌های درون زنجیره‌ای موجود حاکی از آن است که واگرایی قیمت با آدرس‌های فعال روزانه (DAA) به 32.44- درصد کاهش یافته است. این معیار همبستگی بین آدرس‌های ارسال و دریافت و عملکرد قیمت یک رمزارز را نشان می‌دهد.

ادرس فعال کاردانو

درحالی‌که ممکن است این معیار نتواند به تنهایی اثر مطلوبی بر شبکه داشته باشد، این کاهش قیمت می‌تواند سرمایه‌گذاران را ترغیب کند در کف قیمت، برای خرید این رمزارز اقدام کنند. این افزایش انباشت به‌نوبه‌خود می‌تواند منجر به افزایش ارزش و در نتیجه جهش ارزش بازار آن شود.

اما برای دستیابی به سقف بازار 500 میلیارد دلاری، کاردانو (ADA) به رشدی قابل توجه و هجوم پایدار سرمایه‌گذاران به این اکوسیستم نیاز دارد. یکی از معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی وفاداری سرمایه‌گذاران به یک پروژه، گردش غیرفعال است. وقتی این معیار افزایش یابد، وضعیت احتمالی که می‌توان از آن استنباط کرد این است که هولدرهای بلندمدت دارایی‌های خود را می‌فروشند. ولی یک گردش مسطح حاکی از تصمیم بالقوه برای هولد کردن یک دارایی است.

قیمت کاردانو

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، گردش غیرفعال 365 روزه کاردانو به رقم 464 کاهش یافته است. علاوه بر این، فعالیت متناسب با این معیار از روز 16 مارس (25 اسفند) راکد بوده است که نشان می‌دهد که دسته‌ای از هولدرهای کاردانو (ADA) همچنان به این دارایی پایبند هستند؛ تا زمانی که فروش آن بتواند برای آنها فوق‌العاده سودآور باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array