به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز جمعه (29 اردیبهشت) عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند، زیرا ما همچنان در یک منطقه محدود نوسان داریم. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله در ساعت 16:21 روز 30 اردیبهشت، نفت خام برنت در کانال 75.59 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز در کانال 71.67 دلار معامله می‌شود.

نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز جمعه کمی افزایش یافت، اما به سرعت شروع به کاهش قیمت کرد. به این ترتیب، احتمالاً بازار همچنان شاهد سر و صدای زیادی خواهد بود. در این صورت، بازاری که بالاترین سطح چند هفته اخیر را پشت سر گذاشته است، معامله‌گران را در متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) وارد بازار خواهد کرد. از این نقطه به بعد باید منتظر باشیم و ببینیم آیا بازار نفت خام می‌تواند از این سطح عبور کند یا خیر.

همانطور که گفته شد، سطح 70 دلار در روند کاهشی تا حدودی حمایت خوبی ارائه کرده است. از سوی دیگر، باید بپذیریم که هیچ‌کس واقعاً مطمئن نیست که چه اتفاقی در اقتصاد جهانی می‌افتد، هر نوع کاتالیزوری این بازار را به یک بازار پر سر و صدا تبدیل خواهد کرد. در این شرایط، انتظار می‌رود که معاملات کوتاه مدت رفت و برگشتی در این بازار وجود داشته باشد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای برنت نیز تلاش کردند تا رشد کنند، اما همچنان مقاومت زیادی در این مسیر وجود خواهد داشت، زیرا ما در حال تشکیل یک مثلث صعودی هستیم. این امکان وجود دارد که ما به سمت بالا حرکت کنیم، اما روند صعودی تا حدودی محدود است. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) نزدیک به 79 دلار در حال کاهش است. اگر بتوانیم از این سطح بالاتر برویم، آنگاه ممکن است که بازار به دنبال سطح بعدی در کانال 80 دلار باشد.

از جنبه نزولی، سطح 73 دلار مقدار مشخصی از حمایت را ارائه دهد، و در غیر این صورت شاهد حرکتی به سطح 70 دلار خواهیم بود. در نهایت، این بازاری است که من فکر می‌کنم همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی است، زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند تا محدودیت عرضه و البته این واقعیت را که اقتصاد جهانی در حال فروپاشی است، را در قیمت‌گذاری‌های خود لحاظ کنند. در این صورت، بازار احتمالاً پر سر و صدا خواهد بود و بنابراین باید در تعیین موقعیت خود محتاط باشید.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی به تلاش خود برای تثبیت بالای مقاومت 2.60 دلار ادامه می‌دهد. پیش‌بینی‌های هواشناسی نامطلوب است و باید دید که آیا گاز طبیعی در معاملات آتی می‌تواند بالای 2.60 دلار بماند یا خیر.

در صورتی که گاز طبیعی به بالای 2.60 دلار برسد، به سمت مقاومت بعدی درکانال 2.85 دلار حرکت خواهد کرد. در جهت حمایتی، حرکت به زیر سطح 2.35 دلار، گاز طبیعی را به سمت سطح حمایتی بعدی که در 2.20 دلار قرار دارد، سوق خواهد داد.

خلاصه

گاز طبیعی نزدیک به 2.60 دلار گیر کرده است.

نفت WTI به زیر سطح 72 دلار بازگشت.

نفت برنت به زیر 76 دلار رسید.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیککنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire , Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array