به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا ابتدا در جریان معاملات روز جمعه (29 اردیبهشت) افزایش یافتند، اما به نظر می‌رسد که ما دوباره شاهد تردید در این بازار هستیم.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

پس از اظهارنظرهای غیرمنتظره جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) فلز گرانبها دوباره رشد کرد. معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به اوج خود نزدیک شده است. حرکت بالاتر از سطح 1980 دلار، طلا را به سمت مقاومت 2000 دلار سوق خواهد داد. اگر فلز زرد به بالای 2000 دلار برسد، به سمت مقاومت بعدی در 2010 دلار حرکت خواهد کرد.

فلز گرانبها در شروع معاملات روز جمعه افزایشی بود، اما به تدریج تردید نشان داد که این ممکن است به دلیل متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) باشد. این طور به نظر می‌رسد که خریداران منتظر ورود به بازار هستند.

از طرف دیگر، این بازاری است که به نظر می‌رسد پس از یک روند صعودی سعی در اصلاح دارد. شایان ذکر است که منطقه 2100 دلاری چندین بار در گذشته مقاومت بزرگی داشته است، بنابراین شاید برای ایجاد شتاب لازم برای حرکت به سمت بالا مجبور به اندکی عقب‌نشینی شویم.

فلز گرانبها به دلیل تمایل به حفظ ثروت سرمایه‌های زیادی را جذب کرده است و این در آینده نیز ادامه خواهد داشت. ممکن است کمی زمان ببرد تا خریداران به بازار بازگردند، اما در نهایت پس از ورود، شروع به بالا بردن بازار خواهند کرد. در روند نزولی، من سطح 1900 دلار  و همین طور 1950 دلار را به عنوان یک سطح حمایت بالقوه می‌بینم. علاوه بر این، ما درست زیر سطح 1900 دلار شاهد متحرک نمایی 200 روزه هستیم که می‌تواند روند کلی را تعیین کند. همانطور که گفته شد، بازار همچنان خریداران زیادی را جذب خواهد کرد و به دلیل زمان کافی، احتمالاً موقعیتی است که در آن شما رفتار پر سر و صدای زیادی خواهید دید، بنابراین برای موقعیت‌های بزرگ محتاطانه‌تر باید عمل کرد.

در نهایت، طلا دوباره صعودی خواهد شد، به خصوص اگر اقتصاد شروع به رشد کند، زیرا معامله‌گران شاهد افزایش دلار آمریکا و بازارهای طلا در تلاش برای محافظت از ثروت خواهند بود. با این حال با توجه به صعودهای اخیر، در کوتاه مدت باید در نوسانات دنبال فرصت‌های خرید خوب باشید. حرکت به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) برای طلا بدیهی است که شروع یک روند کاهشی خواهد بود و می‌تواند دوباره یک روند نزولی را ایجاد کند، البته این شرایط در حال حاضر محتمل به نظر نمی‌رسد.

سطوح حمایتی طلا

در صورتی که فلز زرد نتواند سطوح فعلی را حفظ کند به سمت حمایت اولیه در کانال 1965 دلار حرکت خواهد کرد. اگر فلز زرد نتواند این سطح را حفظ کند، اهداف بعدی را در سطوح 1950 و 1930 دلار هدف قرار خواهد داد.

سطوح مقاومتی طلا

مقاومت اول کانال 1980 دلار است و پس از آن طلا با مانع 2000 دلاری و در نهایت 2010 روبه‌رو خواهد شد.

بررسی هفتگی قیمت طلا

طلا هفته سختی را پشت سر گذاشت، زیرا ما شاهد مقاومت بالایی بودیم تا بتوانیم از سطح 2000 دلار عبور کنیم و به همین دلیل نوسانات کاهشی زیادی اتفاق افتاد. در این مرحله، بازار تلاش می‌کند تا هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا حمایت را حفظ کند. با این حال، سطح 1950 دلار باید پشتیبانی خوبی را ارائه دهد و به دنبال آن سطح 1900 دلار به عنوان یک حمایت محکم قرار دارد. با این حال، من فکر می‌کنم در شرایطی قرار می‌گیرید که باید تا حدودی محتاط باشید. اگر به زیر سطح 1900 دلار سقوط کنیم، این امکان وجود دارد که کاهش بیشتری را شاهد باشیم.

خلاصه

طلا به محدوده 1980 دلار بازگشت.

پیشرفت در بحث بدهی‌های ایالات متحده، جذابیت طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن کاهش می‌دهد.

با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت.

افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بر طلا فشار می‌آورد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array