به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استرایک (Strike)، یک ارائه دهنده پرداخت بیت کوین مستقر در شیکاگو، خدمات خود را به 65 کشور به موازات انتقال مقر جهانی خود به السالوادور (El Salvador) گسترش داد. قبل از گسترش، اپلیکیشن موبایل فقط در ایالات متحده، السالوادور و آرژانتین فعال بود.

به گفته جک مالرز (Jack Mallers)، مدیر عامل و بنیانگذار زاپ (Zap)، شرکت مادر استرایک، هدف این توسعه برای مقابله با دنیای ابری مبادلات صرافی‌ها و رژیم‌های مجوز پنهان و ثبت نشده و 1000 کوین مختلف است. مالرز در صحبت با فورچون (Fortune) فاش کرد که انتقال دفتر مرکزی آن به السالوادور پاسخی به احساسات رو به رشد مقرراتی ضد رمزارزی در ایالات متحده است.

از یک طرف، مقررات مانع از ارائه خدمات استرایک در نیویورک می‌شود. از سوی دیگر، السالوادور برای جذب نوآوری‌های تکنولوژیکی در منطقه، مقرراتی را که شامل رمزارز می‌شود، معرفی کرد.

السالوادور مرکز پذیرش بیت کوین و در نتیجه آزادی اقتصادی، حاکمیت مالی، مقاومت در برابر سانسور و ثروت غیرقابل مصادره است.

در طول بحث، مالرز در مورد موفقیت السالوادور در ایجاد بیت کوین به عنوان یک مناقصه قانونی صحبت کرد. او موفقیت پذیرش بیت کوین السالوادور را از نظر عوامل دیگر، از جمله افزایش گردشگری، ارزیابی کرد.

استرایک در ابتدا به کاربران در بازارهای جهانی جدید اجازه می‌دهد که فقط بیت کوین دریافت کنند. با این حال، مالرز برنامه‌هایی برای راه‌اندازی ویژگی‌های جدید، از جمله کارت نقدی، تا پایان سال مشخص کرد. برای بازارهای خارج از ایالات متحده، استرایک پرداخت دلار آمریکا از طریق تتر را فعال می‌کند.

استرایک و صرافی رمزارز بیتفینکس (Bitfinex) جزو اولین شرکت‌های رمزارزی بودند که مجوزهای عملیاتی را در السالوادور بسته بودند.

ما اکنون اولین پلتفرم دارایی دیجیتال بین‌المللی در جهان هستیم که مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال را تحت قانون جدید صدور دارایی‌های دیجیتال السالوادور دریافت می‌کنیم
— بیتفینکس سکیوریتیز (@BFXSecurities) 11 آوریل 2023

مجوز ارائه‌دهنده خدمات دارایی دیجیتال السالوادور به بیتفینکس اجازه می‌دهد تا توسعه صدور و تجارت ثانویه دارایی‌ها را با حقوق و تعهدات کاملاً مشخص در حوزه قضایی تسهیل کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array