به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، راه‌اندازی لجر ریکاور (Ledger Recover)، سرویس جدیدی که به کاربران کیف پول سخت‌افزاری لجر امکان می‌دهد تا از عبارات بازیابی مخفی خود نسخه پشتیبان تهیه کنند با مقاومت بسیار زیاد جامعه رمزارزی روبه‌رو شد. اریک لارچووک (Éric Larchevêque)، بنیانگذار و مدیر عامل سابق لجر، انتقاد علیه لجر را یک شکست کامل روابط عمومی دانست.

لجر ریکاور یک به‌روزرسانی میان‌افزار است که به کاربران امکان می‌دهد تا از عبارات اولیه خود با نهادهای شخص ثالث نسخه پشتیبان تهیه کنند. اگر کاربر سرویس جدید را انتخاب کند، قطعات عبارت بازیابی رمزگذاری شده و توسط سه طرف ذخیره می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد تا در آینده عبارت را بازیابی کند. با این حال، عبارت اولیه خروج از کیف پول سخت‌افزاری با کاربرانی که لجر را یک سرویس غیرقابل اعتماد برای ذخیره ارزهای دیجیتال می‌دانستند، مورد تمجید واقع نشد.

با توجه به نگرانی‌های روزافزون کاربران در سراسر جهان، لارچوک (Larcheveque) در ردیت (Reddit) پست کرد و توضیح داد که لجر هرگز یک راه حل غیرقابل اعتماد نبوده است:

“برای استفاده از محصول آنها باید مقداری اعتماد به لجر داده شود. اگر به لجر اعتماد ندارید، به این معنی که با سازنده کیف پول سخت‌افزاری خود به عنوان یک دشمن رفتار می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌تواند کارساز باشد.”

او استدلال کرد که به‌روزرسانی لجر ریکاور بر مدل امنیتی کیف پول سخت‌افزاری تأثیر نمی‌گذارد و افزود:

“اشتباه من به‌عنوان مدیر عامل در دوران تصدی‌ام احتمالاً این بود که به اندازه کافی در مورد مدل امنیتی توضیح نداده‌ام، اما در برخی مواقع شما فقط تسلیم می‌شوید، زیرا مردم اصلاً در این خصوص اهمیتی نمی‌دهند.”

لارچووک معتقد است که تنها چیزی که تغییر کرد دیدگاه عمومی کاربر در مورد عدم اعتماد بود و اینکه کد ریکاور در سیستم عامل مخرب نبود:

او افزود که اعتماد کردن به لجر با تقسیم عبارت سید (seed) درست مانند اعتماد به لجر هنگام امضای معامله است. لارچووک در پاسخ به توصیه یک کاربر در مورد داشتن دو سیستم عامل مختلف برای از بین بردن نگرانی‌ها گفت که این چیزی را تغییر نمی‌دهد و شخصاً برای او ناراحت کننده است.

به‌روزرسانی میان‌افزار مورد بحث برای نانو اس (Nano S) ارزان‌ترین کیف پول سخت‌افزاری لجر، در دسترس نیست، زیرا چیپ‌ست (chipset) حافظه کافی برای ذخیره سیستم‌افزار جدید ندارد.

در میان عرضه به‌روزرسانی سیستم‌افزار بحث‌برانگیز لجر، ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری رقیب گریدپلاس (‌GridPlus) تصمیم گرفت سیستم‌افزار خود را برای کاربرانش منبع باز کند.

گریدپلاس با تبدیل بحث لجر به یک فرصت بازاریابی، اعلام کرد که قصد دارد سیستم عامل دستگاه خود را در سه ماهه سوم سال 2023 منبع باز کند تا شفافیت بیشتری ارائه دهد.

مترجم: مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array