به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکل لوئیس (Michael Lewis)، نویسنده کتاب پرفروش بیگ شورت (The Big Short: Inside the Doomsday Machine) و مانی بال (Moneyball: The Art of Winning a Fair Game)، بیان کرد که تقریباً نوشتن کتاب خود در مورد سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) به اختصار SBF و فروپاشی FTX را به پایان رسانده است.

عنوان کتاب آینده لوئیس درباره بنکمن-فرید، گواینگ اینفینیت (Going Infinite: The Rise and Fall of a New Tycoon) است. لوئیس ابتدا در اواخر سال 2021 (1400) پس از اینکه یکی از دوستان از او خواسته بود با بنیانگذار FTX ملاقات کند و درباره او اطلاعاتی کسب کند، با SBF ملاقات کرد.

لوئیس در کنفرانس بیت کوین 2023 در تاریخ 19 می (29 اردیبهشت 1402) در میامی، تاریخ انتشار خاصی را ارائه نکرد، اما اشاره کرد که می‌خواهد با شروع بررسی SBF در اکتبر (مهر)، کتاب منتشر شود.

با این حال، یک جستجوی سریع در آمازون نشان می‌دهد که تاریخ انتشار آزمایشی این کتاب 3 اکتبر (11 مهر) است.

طبق گزارش‌ها، لوئیس درست قبل از اینکه FTX در نوامبر 2022 (آبان 1401) ورشکسته شود، به اتمام کتاب نزدیک بود. اتهامات جنایی بعدی علیه SBF زاویه‌ای کاملاً جدید به داستان این ثروتمند میلیاردر سابق ارزهای دیجیتال اضافه کرد.

داستان‌های SBF و FTX

لوئیس در حین سخنرانی در کنفرانس بیت کوین، روند نوشتن را بازگو کرد و گفت که درام FTX در نهایت کتاب را نجات داد.

او افزود:

من این مکالمه را با فردی انجام دادم که از آن به عنوان صدا استفاده می‌کردم و او گفت: مشکل شما این است که کار سومی ندارید. شما دو عمل اول را دارید، اما عمل سومی ندارید. و من گفتم: «کاملاً درست است. من نمی‌دانم چگونه آن را به پایان برسانم.» یک هفته بعد، FTX نابود شد.

نویسنده نمی‌خواهد خلاصه‌ای از جزئیات بیش از حد در کتاب ارائه کند، اما گفت که توانسته است اولین نگاه به فروپاشی FTX داشته باشد.

Going Infinite: ظهور و سقوط یک سرمایه دار جدید. منبع: آمازون

او گفت: “هدف از خواندن آن مانند یک داستان تخیلی است. اگر حتی نمی‌دانستید سم بنکمن-فرید کیست. ممکن است فکر کنید، این فقط یک داستان ساختگی است.”

لوئیس همچنین در این کنفرانس فاش کرد که دارای مقدار کمی بیت کوین است که در ورشکستگی FTX قفل شده است.

با توجه به اینکه لوئیس در کتاب بیگ شورت داستانی جذاب و عمیق از بازیگران کلیدی و لحظات پیرامون بحران حباب مسکن در سال 2008 (1387) ارائه کرد، کتاب بعدی او در مورد SBF مطمئناً بینش‌های جالبی خواهد داشت.

لوئیس در طول حضور خود در کنفرانس فاش کرد که با افرادی از حلقه داخلی SBF، کارمندان FTX و مقامات دولتی در باهاما و ایالات متحده مصاحبه کرده است.

او همچنین به مدت دو سال به SBF دسترسی داشته است و بنیانگذار FTX همچنان به لوئیس اجازه می‌دهد تا در حبس خانگی خود در پالو آلتو (Palo Alto)، کالیفرنیا با او مصاحبه کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array