به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی 24 ساعت گذشته، یک اتفاق جالب، توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرده؛ زیرا یکی از نهنگ‌های بیت کوین (BTC) مقدار قابل توجهی از این ارز دیجیتال را به بزرگترین صرافی رمزارزی جهان، یعنی بایننس واریز کرده است.

این اقدام قابل توجه باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد فشار فروش بالقوه و تأثیرات متعاقب آن بر قیمت بیت کوین شده است. شایان ذکر است که این جریان ورودی عظیم زمانی ثبت شد که بیت کوین پس از زیان‌های اخیر خود طی یک هفته گذشته، نشانه‌هایی از بازگشت را نشان داد.

تراکنش بزرگ یک نهنگ بیت کوین

به گفته تحلیلگر مشهور داده‌های درون زنجیره‌ای Lookonchain، این نهنگ 1750 واحد بیت کوین به ارزشی بالغ بر 48 میلیون دلار را به صرافی بایننس واریز کرد و باعث شد نگرانی فعالان بازار از افزایش قریب‌الوقوع فشار فروش بیشتر شود.

این تحلیل‌گر داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که این نهنگ سابقه ایجاد حرکت‌های ناگهانی در قیمت را داشته است. روز 21 آوریل (1 اردیبهشت)، همین فرد 5791 واحد بیت کوین (معادل 163 میلیون دلار) را به صرافی واریز کرد و منجر به کاهش 3 درصدی قیمت بیت‌کوین در عرض پنج ساعت شد.

شایان ذکر است که طبق گفته Lookonchain، این نهنگ سابقه خرید مقادیر زیاد بیت کوین را نیز دارد. به گزارش این تحلیلگر، نهنگ مورد بحث، در ابتدا 10000 بیت‌کوین به ارزش 171 میلیون دلار را روز 1 دسامبر 2022 (10 آذر) خریداری کرده است. در آن زمان بیت کوین 17101 دلار قیمت داشت. در حال حاضر، موجودی فعلی این نهنگ 2459 واحد بیت کوین و سود تقریبی آن حدود 107 میلیون دلار است.

واکنش بیت کوین: تحلیل احتمالات

می‌دانیم که واکنش بازار بیت‌کوین به رفتار این نهنگ می‌تواند کاملاً غیرقابل پیش‌بینی باشد، زیرا این سرمایه‌گذار بزرگ ممکن است به جز فروش، دلیل دیگری برای جابه‌جایی دارایی خود داشته باشد. با این حال، با توجه به شواهد تاریخی تغییرات قیمت پس از واریز وجوه توسط نهنگ‌ها به صرافی‌های رمزارزی، بیت‌کوین احتمالاً به‌زودی افزایش نوسانات را در بازار خود تجربه خواهد کرد.

به ویژه، اگر بتوان به سوابق گذشته به‌عنوان یک نشانه نگاه کرد، اگر نهنگ بیت‌کوین واریزی خود را بفروشد، احتمال کاهش کوتاه مدت قیمت بیت کوین وجود دارد. هجوم ناگهانی 1750 واحد بیت‌کوین به صرافی ممکن است باعث افزایش فروش از سوی سایر فعالان بازار و درنهایت، رکود موقتی آن شود.

پرایس اکشن بیت کوین

صرف نظر از این واقعیت، قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته ابتدا جهش سریعی را تجربه کرد، ولی در این لحظه، با کاهشی در حدود  یک درصد، با قیمت 26952 دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین ماه گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته است. جالب اینجاست که حجم معاملات بیت‌کوین با وجود حرکات اخیر نهنگ‌ها، زیر 10 میلیارد دلار باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array