به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی بزرگ Micron Technology در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با کمک دولت ژاپن تا 500 میلیارد ین (معادل 3.6 میلیارد دلار) در طی چند سال آتی در زمینه کارت‌حافظه‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری کند.

این تصمیم حاکی از انگیزه بالای دولت ژاپن برای ارتقای فضای کار خود در زمینه تکنولوژی نیمه‌هادی است. ژاپن با ورود در عرصه ارتقای کیفیت و پیشرفت در زمینه تراشه‌های حافظه نسل آینده، سعی دارد زنجیره تامین خود را تقویت کرده و از قافله رقابتی میان چین و ایالات متحده عقب نیفتند.

غول تولید این تراشه‌ها در ایالات متحده قصد دارد لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) را در این کشور نصب کرده و نسل بعدی حافظه‌های دسترسی تصادفی پویا (DRAM) به نام تراشه‌های 1-گاما را در کارخانه هیروشیما بسازد.

ژاپن

عرضه تکنولوژی EUV برای اولین بار در ژاپن

تراشه 1-گاما، پس از پیشرفته‌ترین تراشه موجود در جهان در حال حاضر به‌نام 1-بتا، کوچک‌ترین تراشه موجود در جهان خواهد بود. کمپانی Micron امیدوار است از سال 2025 به بعد بتواند تولید این تراشه‌ها را در کشور ژاپن و تایوان با تمام قوا آغاز کند. در نوامبر سال گذشته، روند تولید تراشه 1-بتا در کارخانه هیروشیما آغاز شده بود.

کمپانی Micron، که تنها تولیدکننده تراشه‌های DRAM در ژاپن است، اولین شرکتی خواهد بود که تکنولوژی تولید EUV را به این کشور خواهد آورد. این تکنولوژی مزایای بسیاری خواهد داشت و زمینه‌ساز انتقال سریعتر اطلاعات، مصرف انرژی کارآمدتر و عملکرد بهتر در تراشه‌های نسل بعدی خواهد شد.

این کارخانه عظیم، تولیدکننده حدوداً یک سوم از تراشه‌های موردنیاز در کارخانه‌های ژاپنی برای مصارف مختلفی از جمله پایگاه‌های داده، پروسه‌های اتوماتیک، زیرساخت‌های اینترنت 5G و تجهیزات پزشکی است.

مدیرعامل کمپانی Micron، سانجای مهروترا در بیانیه‌ای گفت: “از اینکه کمپانی ما برای اولین بار تکنولوژی EUV را به ژاپن ارائه خواهد داد، بسیار مفتخر هستیم. توسعه و ساخت تراشه‌های 1-گاما در کارخانه هیروشیما دستاورد عظیمی برای ما محسوب می‌شود.”

ژاپن همیشه از صنعت تولید تراشه‌های پیشرفته در این کشور حمایت مالی کرده و زمینه‌ساز پیشرفت و همکاری‌‌های بسیاری بوده است.
سال گذشته، دولت این کشور با همکاری کمپانی‌‌های فعال در حوزه تکنولوژی از جمله Kioxia، SoftBank، NEC، سونی و تویوتا؛ از شرکت Rapidus که قصد تولید تراشه‌‌های نانومتر تا سال 2027 را دارد، حمایت مالی کردند.

ژاپن همچنین کمک‌هزینه‌های مالی قابل‌توجهی را برای یک مرکز تحقیقاتی مشترک تراشه و سازندگان تراشه مانند Kioxia، TSMC و Micron در نظر گرفته است تا این شرکت‌ها کارخانه‌های خود را در این کشور تأسیس کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array