به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اپل در روز پنج‌شنبه اولین فروشگاه آنلاین اپل‌استور در ویتنام را افتتاح کرد. سازنده گوشی‌های محبوب آیفون، اپل، با این قدم رو‌به‌جلو باز هم کسب‌وکار خود را در سطح جهانی گسترش داد.

اهالی کشور ویتنام از این پس می‌توانند خرید خود را به صورت مستقیم از وبسایت فروشگاهی اپل‌استور ثبت کرده و سفارش خود را پس از ارسال به این کشور آسیای جنوبی، درب منزل دریافت کنند. این وبسایت فروشگاهی گزینه مشاوره تخصصی با کارشناسان برای مشورت پیش از خرید محصولات موردنظر را نیز ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند جزئیات سفارش ساعت هوشمند خود را به کمک کارشناسان مربوطه و بخش Apple Watch Studio طبق سلیقه خود شخصی‌سازی کرده و سپس خریداری نمایند.

همچنین خریداران می‌توانند محصولاتی مانند Air Tag، Apple Pencil، آیپد و ایرپادهای محصول این کمپانی را نیز با نوشته‌ها، اعداد و اموجی‌هایی حکاکی کرده و به‌‌صورت شخصی‌سازی شده‌ای آنها را سفارش دهند. با افتتاح این وبسایت فروشگاهی، گزینه “Trade In” نیز رسماً به ویتنام ارائه خواهد شد. کاربران با استفاده از این قابلیت، می‌توانند با استفاده از اعتبار دستگاه فعلی خود، دستگاهی جدید دریافت کنند. همچنین تخفیف‌های اختصاصی و گزینه‌های مالی مختلفی مانند اقساط 24 ماهه از طریق کیف‌پول دیجیتالی MoMo در اختیار خریداران خواهد بود.

اوبرایان، مدیر ارشد فروش اپل در بیانیه‌ای گفت: “مشتریان همیشه بخش اصلی تمام عملکرد ما در اپل هستند و از بازگشایی فروشگاه آنلاین خود در ویتنام بسیار هیجان‌‌زده هستیم.”
او ادامه داد: “با توسعه اپل به این کشور، مفتخریم که به خریداران و مشتریان خود مسیری جدید برای جستجو، تحقیق جامع و ماجراجویی در دنیای محصولات فوق‌العاده و خدمات بی‌نظیر اپل ارائه دهیم. “

ویتنام

گسترش کسب‌وکار اپل به ویتنام و آسیای جنوبی

بر اساس ارقام ثبت شده، سال گذشته اپل با صادرات 1.75 میلیون دستگاه و قطعه؛ در چهارمین رتبه بازار با سهامی 13.1% قرار گرفت. اما اهمیت کشور ویتنام فراتر از این مسائل است و بر اساس شنیده‌ها نقش پررنگ‌تری در تلاش اپل برای خارج کردن تدریجی چین به‌عنوان تولیدکننده اصلی دستگاه‌های آیفون دارد.

درحال حاضر، اپل با تمام قوا در حال توسعه کسب‌وکار خود به دیگر کشورهای جهان است. ماه گذشته، این کمپانی اولین فروشگاه اپل‌استور خود را در دو شهر بزرگ هندوستان، بمبئی و دهلی‌نو بازگشایی کرده بود.

کشور ویتنام نیز مقصد مهمی برای این کمپانی به حساب می‌آید. اپل قصد دارد به‌زودی مقام تولیدکننده عمده آیفون‌های خود را از کشور چین سلب کرده و این پروسه را به کشورهای دیگر بسپارد. در ماه فوریه، گزارشی مبنی بر امضای قراردادی توسط شریک تجاری قدیمی اپل، کمپانی Foxconn برای آغاز فعالیت‌ها در ویتنام منتشر شده بود.

کمپانی Foxconn درحال حاضر تولیدکننده محصولاتی مانند ایرپاد و ساعت‌‌های هوشمند Apple Watch در این کشور است، اما گویا قرار است تولید محصولاتی مانند مک‌بوک نیز به روند کاری جدید آنها در ویتنام افزوده شود. همچنین بسیاری از کارخانه‌های دیگر نیز با انجام سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حال افزایش ظرفیت تولید خود هستند.

این کمپانی به‌تازگی سرمایه‌گذاری جدیدی در هند نیز انجام داده است. کمپانی Foxconn، شرکتی تایوانی و بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان است و بزرگترین صادرکننده این کشور محسوب می‌شود. تأسیس این شرکت، جرئی از اقدامات اخیر کمپانی اپل و شرکای تجاریش برای گسترش کسب‌وکار بازار خود در آسیای جنوبی است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array