به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، والکری فاندز (Valkyrie Funds) در جدیدترین پرونده‌های صندوق معامله‌شده مبتنی بر معاملات آتی (ETF) از یکی از میم‌های (meme) محبوب جامعه توییتر، معروف به فینتوئیت (fintwit) برای جلب توجه و علاقه استفاده می‌کند.

در 16 می (26 اردیبهشت)، این شرکت سرمایه‌گذاری درخواست جدیدی برای ETF مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین ارائه کرد تا در نزدک (Nasdaq) با نماد تیک «BTFD» لیست شود.

هر دو صندوق بیت کوین محور والکری در راستای مستقیم خود بیت کوین نیستند. در عوض، آنها در معاملات آتی بیت کوین معامله شده در بورس کالای شیکاگو سرمایه‌گذاری می‌کنند. قراردادهای آتی بیت کوین قراردادهای مالی هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در مورد تغییرات قیمت بیت کوین در آینده پیش‌بینی کنند. این قراردادها خریدار را ملزم به خرید یا فروش بیت کوین با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ مشخص می‌کند. بر خلاف معامله بیت کوین که شامل مالکیت و نگهداری خود دارایی دیجیتال است، معاملات آتی بیت کوین به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن مالکیت مستقیم روی قیمت بیت کوین پیش‌بینی کنند.

طبق گزارشات، در ابتدا برای صندوق اول در نظر گرفته شده بود، علامت پیشنهادی توسط شرکت در اکتبر 2021 (مهر 1400) اصلاح شد.

برخلاف صندوق تسهیلات معاملات بلوکی موجود (BTF)، این صندوق پیشنهادی جدید اهرمی را ارائه می‌کند و به سفته‌بازان اجازه می‌دهد تا قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال را افزایش دهند. BTF یک ETF است که به طور فعال مدیریت می‌شود و از طریق نزدک در دسترس است و عمدتاً در قراردادهای آتی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند.

تا این لحظه، بازار شاهد معرفی چهار ETF متمایز مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین بوده است. اولین پروشرزبیت کوین فیچرز ای‌تی‌اف (ProShares Bitcoin Futures ETF)، در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد.

تاکنون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین تلاش برای معرفی ETF‌های نقدی بیت کوین یا وجوهی که قرار گرفتن مستقیم در معرض ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند را تکذیب کرده است و به نگرانی‌هایی در مورد دستکاری احتمالی در بازار بیت کوین اشاره کرده است.

مدیر دارایی دیجیتال گری اسکل (Grayscale) در حال حاضر درگیر یک مناقشه حقوقی طولانی با SEC است زیرا به دنبال تبدیل گری اسکل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) به یک ETF بیت کوین است. این شرکت سرمایه‌گذاری از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای مجوز دادن به ETF‌های مبتنی بر معاملات آتی به جای ETF‌های اسپات انتقاد کرد و آن را غیر منطقی دانست.

در ماه مارس (اسفند 1401)، قضات ریاست بر اختلاف بین دو نهاد در دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا این دیدگاه را بیان کردند که SEC باید توضیح کاملی در رابطه با درک خود از ارتباط بین معاملات آتی بیت کوین و اسپات ارائه کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array