به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت خام به دلیل افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، آمارهای ضعیف اقتصادی و نگرانی‌های مداوم تقاضا با فشار مواجه است.

بررسی بازارهای نفت خام

در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به تقاضا، قیمت نفت خام در روز چهارشنبه (17 می، 27 اردیبهشت) به دلیل احتیاط معامله‌گران تغییرات چندانی را شاهد نبود. احساسات بازار تحت‌تأثیر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام ایالات متحده قرار گرفته است. از سوی دیگر دومین عامل و خبر محرکه بازار آمارهای ناامید کننده اقتصادی منتشره از ایالات متحده و چین است.

در ساعت 5:57 به وقت گرینویچ، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در کانال 70.31 دلار معامله شد که 0.32 دلار یا 0.45 درصد کاهش داشت. روز سه‌شنبه، صندوق ETF نفت ایالات متحده (USO) با کاهش 0.45 دلاری یا 0.71 درصد، به 62.54 دلار رسید.

قیمت نفت خام همچنان تحت فشار است، زیرا به نظر می‌رسد که معامله‌گران انرژی نمی‌توانند نگرانی‌های خود در مورد تقاضای جهانی را مرتفع سازند. علیرغم خوش‌بینی پیرامون عملکرد چین در نیمه دوم سال 2023، شرایط کنونی ناامیدکننده است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

ذخایراستراتژیک نفت خام ایالات متحده (API) به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت.

طبق آمار منتشره موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه‌شنبه (26 اردیبهشت)، ذخایر نفت خام ایالات متحده این هفته شاهد افزایش 3.69 میلیون بشکه‌ای بود. این در حالی است که تحلیلگران کاهش 1.3 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. میزان نفت خام ذخیره شده در سال جاری به حدود 42 میلیون بشکه رسیده است.

ذخایر بنزین پس از افزایش اندک 399 هزار بشکه‌ای در هفته گذشته، 2.46 میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر فرآورده‌های نفتی نیز پس از کاهش قابل توجه 3.945 میلیون بشکه‌ای در هفته گذشته، 886 هزار بشکه کاهش یافت.

در کوشینگ، اوکلاهاما، ذخایر 2.87 میلیون بشکه افزایش یافت که میزان آن هفته گذشته در حدود 1.316 میلیون بشکه‌ بوده است.

نگرانی‌های اقتصادی افزایش یافت

نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده با افزایش ذخایر نفت خام تشدید شد و خرده فروشی در آوریل کمتر از انتظارات بود. بحث‌های جاری در مورد افزایش سقف بدهی ایالات متحده بر بازار تاثیر گذاشت و وزارت خزانه‌داری نسبت به احتمال نکول تا اول ژوئن در صورت عدم اقدام کنگره هشدار داد.

اقتصاد چین کند می‌شود

چین در اوایل سه ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد کاهش رشد اقتصادی بود. ارقام ناامیدکننده تولید صنعتی و خرده فروشی آوریل به این احساس دامن زده است. علاوه بر این، توقف مذاکرات سقف بدهی و درآمدهای خرده فروشی بیش از پیش احساسات بازار را کاهش داد و در نتیجه نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی تشدید شد.

گروه 7 روسیه را با تحریم‌های گسترده هدف قرار داد

در حال حاضر، همه نگاه‌ها به گردهمایی رهبران گروه 7 در ژاپن است که از 19 تا 21 ماه می برگزار خواهد شد. در این گردهمایی قرار است بحث‌های مهمی در مورد گسترش تحریم‌ها علیه روسیه صورت گیرد. منابع آگاه فاش کردند که G7 قصد دارد توجه خود را به سمت مقابله با فرار از تحریم‌ها که شامل کشورهای ثالث می‌شود، معطوف کند، تا به این ترتیب تولید انرژی روسیه محدود شود.

گزارش سازمان اطلاعات انرژی (EIA)

آمار ایالات متحده در مورد ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی، در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ اعلام می‌شود. معامله‌گران انتظار دارند که اداره اطلاعات انرژی (EIA) کاهش 1.5 میلیون بشکه‌ای را گزارش کند.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

نفت خام

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه نوسانی بود، زیرا ما همچنان بالای سطح 70 دلار قرار داریم. شکستن بازار به زیر سطح 70 دلار امکان حرکت به سطح 65 دلار را باز می‌کند. از سوی دیگر، اگر به سمت بالا برگردیم و نزدیک به منطقه 73.50 دلار شویم، بازار می‌تواند EMA 50 روزه را آزمایش کند و احتمالاً به سمت سطح 80 دلار حرکت کند. البته بزرگترین نگرانی این واقعیت است که به نظر می‌رسد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است، که البته به این معنی است که اگر واقعاً چنین شود، تقاضا برای نفت خام کمتر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه (16 می، 26 اردیبهشت) نوسانی بودند، زیرا فعالان بازار در تلاشند تا بازار را در شرایط رشد و رکود اقتصادی ارزیابی کنند. تا زمانی که اینطور باشد، به احتمال بسیار زیاد ما بیشتر از هر چیز دیگری شاهد انقباض خواهیم بود. در این شرایط، ما با بازاری طرف هستیم که تلاش می‌کند بفهمد آیا تقاضای کافی وجود دارد یا نه.

همانطور که گفته شد، به نظر می‌رسد که سطح 70 دلار تلاش می‌کند تا مقدار قابل توجهی از حمایت را ارائه دهد، بنابراین به دنبال کاهش قیمت نیستیم. ممکن است در تلاش برای ایجاد نوعی “محدوده تابستانی” باشیم که برای بازارهای نفت خام کاملاً رایج است.

خلاصه

ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت و به این ترتیب نگرانی‌های مربوط به تقاضا با افزایش روبه‌رو شد.

آمارهای اقتصادی ایالات متحده و چین ناامید کننده است.

احساسات ناشی از نگرانی در مورد رکود جهانی و مذاکرات سقف بدهی کاهش یافته است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array