به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رمزارز آوه (AAVE) طی پنج روز گذشته بین محدوده قیمت 60 تا 65 دلار در نوسان بوده است. این محدوده باریک به دنبال شکسته شدن کف نوسانی قیمت ماه مارس (اسفند 1401 تا فروردین 1402) در حدود تراز 65 دلار در تاریخ 8 می (18 اردیبهشت) ایجاد شد.

در حال حاضر، بیت کوین (BTC) منطقه 27 هزار دلار را پس گرفته و امید کمی برای بهبود وضعیت آلتکوین‌ها ایجاد نموده است. حرکت صعودی ملایمی که پس از حرکت اخیر بیت کوین آغاز شد، به آوه (AAVE) کمک کرد تا کف کانال موازی بازه زمانی ماه فوریه تا آوریل (بهمن 1401 تا اردیبهشت 1402) در نزدیکی 65 دلار را هدف قرار دهد. هرچند، محدوده پایینی کانال قبلی در حدود 65 دلار اکنون به یک مانع کلیدی سر راه خریداران تبدیل شده است.

در حال حاضر، آوه (AAVE) با افت 1.26 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 62 دلار و 56 سنت معامله می‌شود و ارزش بازار آن به حدود 900 میلیون و 605 هزار دلار رسیده است.

آیا خریداران آوه (AAVE) موفق می‌شوند؟

در حال حاضر، پرایس اکشن آوه (AAVE) زیر خطوط میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) 20 و 100 رزوه در نوسان است،  که نشان می‌دهد فروشندگان همچنان برتری خود بر بازار را حفظ کرده‌اند. علاوه‌براین، محدوده 65 دلاری می‌تواند با قدرت در برابر تلاش گاوها مقاومت کند، به خصوص اگر بیت کوین نتواند سطوح بالای 27 هزار دلار را حفظ کند.

ریجکت شدن قیمت در ناحیه 65 دلار می‌تواند افت قیمت آوه (AAVE) و لمس سطوح پایین‌تر در حدود 60 دلار را در پی داشته باشد. شکست نزولی زیر حمایت 60 دلاری می‌تواند آوه (AAVE) را به مرز 56 دلار یا کف نوسانی ماه ژانویه (دی 1401) در حدود 51 دلار بکشاند. این ناحیه می‌توانند مثل هدف فروش خوبی در این سناریوی نزولی عمل کنند.

برعکس، اگر کندل روزانه آوه (AAVE) بالاتر از تراز 65 دلار بسته شود، این دیدگاه نزولی اعتبار خود را از دست می‌دهد. کندل استیک روزانه سبزرنگی که با این قطعیت بالاتر از کف کانال قبلی بسته شود، تأثیر فزاینده گاوها را تأیید می‌کند. با این حال، آنها باید بر موانع موجود در نزدیکی میانگین متحرک نمایی (20-EMA) در حدود تراز 67.2 دلار و 100-EMA  در تراز 73.2 دلار غلبه کنند تا به سقف محدوده قیمت اواخر فوریه یعنی 84 دلار برسند.

در همین حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) اندکی به بالای سطح 25 بازگشته و فشار خرید کمی را در چند ساعت گذشته نشان داده است. از سوی دیگر، جریان پولی چانکین (CMF) پس از بازگشت از نقطه صفر کاهش یافته و نشان داد که جریان ورود سرمایه  به بازار این ارز در حال کاهش است.

کاهش فشار فروش کوتاه مدت

احساسات وزنی در بازار آوه (AAVE) در نیمه اول ماه می (نیمه دوم اردیبهشت) منفی باقی مانده و دیدگاه محتاطانه سرمایه گذاران را در مورد این دارایی طی دو هفته گذشته تقویت کرده است. علاوه بر این، افزایش فشار فروش کوتاه مدتی که از روز 11 می (21 اردیبهشت) شاهد بودیم با افزایش حجم آوه در صرافی‌ها تایید می‌شود.

هرچند، موجودی این ارز در صرافی‌ها در زمان نگارش این مطلب اندکی کاهش یافته است و نشان می‌دهد که فشار فروش کوتاه مدت پس از بازپس‌گیری تراز 27 هزار دلار توسط بیت کوین کاهش یافته است؛ با این حال، سرمایه‌گذاران باید قبل از انجام هرگونه حرکت، حجم معاملات و احساسات وزنی بیت کوین را زیرنظر داشته باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array