به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مسئول ارز دیجیتال وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال سرکوب هکرهای مالی غیرمتمرکز دیفای (DeFi) در بحبوحه افزایش چهار ساله فعالیت غیرقانونی رمزارزها است.

در گزارش فایننشال تایمز که در 15 می (25 اردیبهشت) منتشر شد، یون یانگ چوی (Eun Young Choi)، مدیر تیم ملی اجرای رمزارزهای وزارت دادگستری (NCET)، اظهار داشت که این وزارتخانه بر دزدی‌ها و هک‌های مربوط به دیفای و به ویژه پل‌های زنجیره‌ای تمرکز دارد.

چوی گفت که این یک مسئله بسیار مهم برای وزارت دادگستری است، با توجه به اینکه هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی به عنوان بازیگران کلیدی در این فضا ظاهر شده‌اند.

کوین تلگراف در فوریه (بهمن 1401) گزارش داد که هکرهای کره شمالی در سال 2022 (1401) بین 630 تا 1 میلیارد دلار از دارایی‌های رمزارزی را سرقت کردند.

وزارت دادگستری در فوریه 2022 چوی را دادستانی با تقریباً یک دهه تجربه در آژانس به عنوان اولین مدیر NCET اعلام کرد.

در آن زمان، بیانیه‌ای از این وزارتخانه توضیح داد که NCET به عنوان یک نقطه کانونی برای وزارت دادگستری در مقابله با ارزهای دیجیتال، جرایم سایبری، پولشویی و مصادره عمل خواهد کرد.

در حالی که وزارت دادگستری تاکید کرد که خدمات اختلاط و چرخش تمرکز ویژه‌ای برای آژانس خواهد بود، در آن زمان چیزی در مورد پلتفرم‌های دیفای ذکر نکرد.

چوی، که اخیراً در اجلاس دارایی‌های دیجیتال و رمزارزی فایننشال تایمز سخنرانی کرد، مجدداً تأیید کرد که وزارت دادگستری به دنبال شرکت‌های رمزارزی است که یا مرتکب جرم می‌شوند یا چشم خود را برای پنهان کردن مسیر تراکنش‌ها می‌بندند.

وزارت دادگستری شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که خودشان مرتکب جرم مانند پولشویی می‌شوند یا اجازه وقوع آن‌ها را می‌دهند.

او توضیح داد که دنبال کردن منبع خود پلتفرم، اثر چند برابری خواهد داشت، از این نظر که بازیگران جنایتکار نتوانند به راحتی از جرم خود سود ببرند.

چوی همچنین تاکید کرد که مقیاس و دامنه دارایی‌های دیجیتالی که به روش‌های غیرقانونی مختلف استفاده می‌شوند در چهار سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است.

همچنین پلتفرم‌های دیفای در چند وقت اخیر حملات متعددی را تجربه کرده‌اند.

بزرگترین هک دیفای تا کنون در سال جاری در 13 مارس (22 اسفند) گزارش شده است، با حمله اویلر فایننس (Euler Finance) با یک حمله فلش لون با بیش از 196 میلیون دلار در دای (Dai)، سهام اتر (stETH) و رپد بیت کوین (WBTC) به سرقت رفته است.

در همین حال، در نوامبر 2022 (آبان 1401)، پلتفرم معاملاتی دیفای منگو مارکتس (Mango Markets) شاهد بود که یک بهره‌بردار از نقدینگی پایین آن برای تخلیه وجوه استفاده کرد.

هکر 5 میلیون دلار از پول خود را به این پلتفرم واریز کرد و قیمت توکن بومی منگو (MNGO) خود را از 0.03 دلار به 0.91 دلار افزایش داد و دارایی منگو خود را به 423 میلیون دلار رساند.

از آنجا، بهره‌بردار توانست با استفاده از چندین توکن روی پلتفرم، از جمله بیت‌کوین و سرم (SRM)، وامی به مبلغ 116 میلیون دلار دریافت کند که کل نقدینگی بازارهای منگو را از بین برد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array