مجتبی فدایی، مدیرعامل شرکت آسیا های‌تک در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری ایران دکونومی درباره این شرکت و شبکه فن‌بازار صحبت کرد. فن بازار یا بازار فناوری، همان‌طور که از اسمش پیداست، مکانی برای تبادل فناوری‌ است. وظیفه این بازار، اطلاع‌رسانی در مورد فناوری‌ها بوده و فن‌بازارها به نوعی نقش واسطه را برای انتقال اطلاعات به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» ایفا می‌کنند. فن بازارها همچنین مشاوران خبره‌ای برای شرکت‌های فناوری هستند.

مدیرعامل شرکت آسیا های‌تک که از کارگزاران اصفهان است درباره نحوه فعالیت این شرکت به ایران دکونومی گفت: «امسال پانزدهمین سال فعالیت آسیا های‌تک است و ما تلاش می‌کنیم به کسب وکارهایی که فناوری در آنها ورود کرده کمک کنیم. با تمرکزی که بر روی انتقال تکنولوژی داشتیم، توانستیم قراردادهایی را با شرکت‌های فناوری داشته باشیم.»

آسیا های تک در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ به عنوان بروکر (کارگزار) برتر انتخاب شده است. فدایی،‌ مدیرعامل این کارگزار فناوری در مورد این تصمیم به ایران دکونومی گفت:‌ «رسالت آسیا های‌تک، به‌‌هم‌رسانی فناوری است. شبکه فن‌بازار ایران همواره طبق قراردادها و بازارسازی‌ها، کارگزاران را دسته‌بندی می‌کند و امسال شرکت ما توانسته رتبه اول را در این زمینه به دست آورد.» مدیرعامل آسیا های‌تک نمایشگاه اینوتکس را یک فرصت برای تعامل بیشتر در حوزه‌‌های مختلف فناوری دانست و خاطر نشان کرد که نمایشگاه‌‌های این‌چنینی امکان عقد قرارداد با شرکت‌های فناورانه را برای آن‌ها فراهم می‌کند. او افزایش تعامل بین همکاران اکوسیستم استارتاپی را راهی مناسب برای رشد کسب‌وکارها عنوان کرد. 

به گفته مجتبی فدایی، برخی از شرکت‌های فناورانه با مراجعه به غرفه‌‌ کارگزاران فناوری در شبکه فن‌بازار ایران توانستند با آن‌ها مشورت بگیرند. همچنین اینوتکس به ۲۱ قرارداد همکاری با ارزش حدودی هشتصد میلیارد ریال شده است. مدیرعامل شرکت آسیا های‌تک همچنین از تفاهم‌‌‌نامه‌ای با ارزش ۱/۷ میلیون یورو در همکاری با یک شرکت فناورانه اروپایی خبر داد.

فدایی که دکتری خود را در رشته مدیریت بازرگانی با گرایش کسب‌وکار گرفته، از سال ۱۳۸۸تاکنون، حضوری فعال در شبکه فن بازار ملی ایران دارد. از دستاوردهای مدیرعامل شرکت آسیا های تک (فناوری‌های پیشرفته آسیا) می‌توان به کارگزار توسعه رسانه‌ها و بازاریابی محتوایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انتقال فناوری به بیش از ۵۰ شرکت صنعتی، برگزاری رویدادهای استارتاپی ملی، مشاور رسمی فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر اجرایی فن‌بازار منطقه‌ای استان اصفهان و کارگزار رسمی ترویج صنعتی فناوری در استان‌های مرکز کشور از سال ۱۳۹۸ تاکنون اشاره کرد. 

فدایی در پایان صحبت‌های خود با خبرنگار ایران دکونومی این نوید را داد که سال آینده حضور پررنگ‌تری در اینوتکس خواهند داشت. او در نهایت از زحمات دوستان و همکارانش در شبکه فن‌بازار قدردانی کرد و گفت: «همیشه به دوستان و همکارانم می‌گویم که من مصاحبه‌ها را انجام می‌دهم و به‌نوعی ویترین شما به حساب می‌آیم ولی قدردان‌تان هستم. خیلی وقت‌ها، زحمات را کسانی انجام می‌دهند که شاید دیده نشوند. اما دستیابی به موفقیت بدون آن‌ها غیرممکن است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array