به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تعداد آدرس‌های کیف پولی که یک واحد بیت‌کوین (BTC) یا بیشتر را در خود نگهداری می‌کنند، از مرز یک میلیون عدد گذشته است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، رسیدن به نقطه عطف یک میلیون هول‌کوینر (wholecoiner) روز 13 می (23 اردیبهشت) اتفاق افتاده است. گفتنی است که اصطلاح هول‌کوینر به آدرس‌های کیف پولی تلقی می‌شود که دارای یک بیت کوین یا بیشتر هستند.

کیف پول بیش از 1 بیت کوین
تعداد کیف پول‌های بیت کوین بل بیش از 1 واحد بیت کوین. منبع: Glassnode

از آنجایی که قیمت بیت کوین در طول یک سال گذشته بیش از 65 درصد کاهش یافت، تعداد آدرس‌های کیف پولی که یک یا چند واحد بیت کوین در خود جای داده بودند، افزایش پیدا کرده است. بخش قابل توجه این افزایش در طی سقوط شارپی بازار در ماه ژوئن و سپس، از روز 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) همزمان با سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) اتفاق افتاده است.

در مجموع، از اوایل فوریه 2022 (بهمن 1400) همزمان با کاهش قیمت بیت کوین از بالاترین سطح ثبت شده در نوامبر 2021 (آبان 1400)، حدود 190 هزار هول کوینر به شبکه اضافه شده است.

نجنتروپیک (Negentropic)، یکی از بنیانگذاران پلتفرم گلس‌نود، به 54 هزار دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین زمانی است که «دریای خون بازار کریپتو را فراگرفته است».

اظهارات او در پی سقوط چندین بانک بزرگ در ایالات متحده و همچنین احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده توسط فدرال رزرو است. اینها ازجمله دلایلی هستند که گلس‌نود با استناد به آن، مدعی شده است «مطمئن است» که بیت‌کوین می‌تواند در میان مدت به مرز 35000 دلار برسد.

در حالی که عدد رند «یک میلیون» یک رکورد جدید برای این شبکه محسوب می‌شود، باید درنظر داشت که یک آدرس کیف پول بیت کوین، همیشه نشان دهنده یک شخص حقیقی نیست.

بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو چندین آدرس بیت کوین دارند و آدرس‌های دیگر متعلق به موسسات بزرگی مانند صرافی‌های ارزهای دیجیتال و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که معمولاً مبالغ زیادی از بیت کوین را نگهداری می‌کنند.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین گلس (CoinGlass)، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل رمزارزها، از حدود ۱۹ میلیون بیت‌کوین در حال گردش، ۱.۸۹ میلیون از آنها (به ارزش تقریبی ۵۰.۷ میلیارد دلار) در صرافی‌های متمرکز اصلی مانند بایننس و کوین بیس نگهداری می‌شوند.

بیت کوین صرافی ها
تعداد کل بیت کوین‌های نگهداری‌شده در صرافی‌های متمرکز. منبع: CoinGlass.

علاوه بر این، بر اساس برآوردهای اخیر گلس‌نود، که با ترکیب داده‌های مربوط به بیت کوین‌های ارسال شده به آدرس‌های توکن‌سوزی، کیف‌پول‌هایی که کلیدهای خصوصی آنها گم شده‌اند و حساب‌های بزرگی که برای بیش از یک دهه دست نخورده باقی مانده‌اند، ارائه شده است، حدود 3 میلیون واحد بیت کوین به ارزش 80.4 میلیارد دلار برای همیشه از دست رفته است. این رقم 17 درصد از کل عرضه در گردش این ارز را تشکیل می دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array