به گزارش ایران دکونومی، زهرا میرحسینی معاون مدیرعامل در امور فناوری بانک پاسارگاد و عضو رسمی سرزمین هوشمند پاد در اینوتکس ۲۰۲۳، به‌صورت اختصاصی با رسانه ایران دکونومی مصاحبه کرد. به گزارش ایران دکونومی، زهرا میرحسینی در خصوص حضور بانک پاسارگاد در نمایشگاه اینوتکس گفت: «اینوتکس فرصتی است که جوانان و متخصصین اکوسیستم اقتصاد دیجیتال با یکدیگر آشنا می‌شوند.» معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور فناوری، سپس به بررسی ابعاد گوناگون اقتصاد دیجیتال و زیست‌بوم فناوری کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: «زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال مولفه‌هایی دارد که این مولفه‌ها ابعاد گوناگون مالی، حقوقی و فرهنگی دارد. گروه مالی پاسارگاد به دلایل متعدد از جمله رشد و تاثیر فناوری بر همه ابعاد از جمله اقتصاد، به دنبال همراهی با زیست‌بوم اقتصادی و فناوری کشور است.»

میرحسینی در این گفت‌وگو به تغییر مدل‌های کسب‌وکار در گذر زمان اشاره کرد و گفت: «دنیا به سمتی می‌رود که بسیاری از مولفه‌ها با تغییر بنیادین همراه می‌شوند. در طول تاریخ نوآوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار عوض شده‌اند. مدل‌ کسب‌وکارهای بانکی و مالی هم تغییراتی بنیادین می‌کنند.» معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور فناوری، تغییر مدل کسب‌وکار در صنعت بانکداری و اقتصاد دیجیتال را دلیل به وجود آمدن زیرمجموعه‌های تازه این بانک دانست. او همچنین حضور بانک‌ها در نمایشگاه اینوتکس و همایش‌های مشابه را راهی برای فرهنگ‌سازی و توجه به پتانسیل اقتصاد دیجیتال دانست. 

زهرا میرحسینی که یکی از اعضای رسمی سرزمین هوشمند پاد است، نقش پارک‌های علم‌ و فناوری مانند پارک پردیس را در بهینه‌سازی زیست‌بوم نوآوری و فناوری پررنگ می‌داند. به نظر او، نمایشگاه اینوتکس و پارک‌های علم و فناوری باعث درخشش اکوسیستم استارتاپی ایران می‌شوند.

او درباره شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه بانک پاسارگاد به خبرنگار ایران دکونومی گفت: «شاید بتوان گفت که یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، گروه فناپ است. خود فناپ از ابتدا به عنوان یک شرکت دانش‌‌بنیان آغاز به کار کرد. این شرکت،‌ برای تولید محصولات جامع خود به سیستم بانکداری وارد شده است. مجموعه‌های گروه فناپ هم در این مدت رشد قابل توجهی داشته‌اند. از این مجموعه‌‌ها می‌توان به شرکت افزاری داتین، سرزمین هوشمند پاد و شرکت پرداخت الکترونیک اشاره کرد. در حال حاضر، شرکت پرداخت الکترونیک با محصول پی‌پاد به بورس راه یافته است.» 

حساب دیجیتال کودک و نوجوان بانک پاسارگاد (زیپاد)، اسفند سال گذشته به عنوان محصول برتر جشنواره دکتر نوربخش شناخته شد و رتبه دوم را در بخش محصولات بانکی به‌دست آورد. کیدزی یکی دیگر از محصولات سرزمین هوشمند پاد است که با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش سواد مالی کودکان ایجاد شده و مشتریان بسیاری دارد. سرزمین هوشمند پاد، در حوزه‌‌های مختلفی چون سلامت، آموزش، کشاورزی، گردشگری، لجستیک، انرژی، خدمات بانکی و مالی، بازی و سرگرمی و مسکن فعالیت می‌کند. بانک پاسارگاد یکی از پیشروترین بانک‌های ایران در زمینه فناوری‌های نو و اقتصاد دیجیتال است و به گفته معاون مدیرعامل آن در امور فناوری، همواره به دنبال فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف تکنولوژی و اقتصاد دانش‌بنیان است.

در دی ماه سال ۱۴۰۱، زهرا میرحسینی در پنجمین جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر در صنعت بانکداری، فناوری و پرداخت ایران شرکت کرد. میرحسینی در این جشنواره به‌عنوان بانوی برگزیده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری انتخاب شد. این بانوی برگزیده در زمینه بانکداری و زیست‌بوم مالی، نسبت به آینده اکوسیستم استارتاپی ایران خوش‌بین است و اعتقاد دارد که باید به جوانان فرصت دیده‌شدن داد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array