به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت استخراج رمزارز ریوت پلتفورمز (Riot Platforms)، که قبلاً ریوت بلاکچین (Riot Blockchain) بود، علیه شرکت‌های رودیوم اینترپرایسز (Rhodium Enterprises)، شرکت استخراج‌کننده بیت‌کوین مستقر در تگزاس اقدام قانونی کرده است تا بیش از 26 میلیون دلار از هزینه‌های پرداخت نشده تسهیلات استخراج را بازیابی کند.

طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال 2023 ریوت پلتفورمز که در 10 می (20 اردیبهشت) منتشر شد، رودیوم با عدم پرداخت هزینه‌های میزبانی و خدمات مرتبط با استفاده از امکانات استخراج بیت کوین وین استون (Whinstone)، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به رایت، قرارداد خود را با رایت نقض کرده است.

دادخواستی علیه شرکت‌های رودیوم در 2 می (12 اردیبهشت) در دادگاه شهرستان میلام (Milam) در تگزاس ارائه شد و به دنبال بازپرداخت بیش از 26 میلیون دلار و بازپرداخت هرگونه هزینه‌های قانونی متحمل شده بود.

علاوه بر این، ریوت برای فسخ برخی قراردادهای میزبانی با رودیوم مجوز درخواست کرد و پیشنهاد داد که پس از توقف، از بازپرداخت هرگونه اعتبار معوقه معاف شود.

اذعان شد که برآورد احتمال بازیابی هزینه‌های پرداخت نشده در این مرحله نامشخص است. خاطرنشان کرد:

“از آنجایی که دعوی قضایی هنوز در مرحله اولیه است، ما نمی‌توانیم به طور منطقی احتمال یک نتیجه نامطلوب یا بزرگی را تخمین بزنیم.”

در همین حال، این گزارش همچنین بیان کرد که ریوت در سه ماهه اول 2023 «2115 بیت کوین» استخراج کرده است که نسبت به سه ماهه اول 2022 میزان 50.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین اشاره شد که ریوت هیچ گونه وابستگی به ورشکستگی‌های اخیر بانک‌ها نداشته است:

“ما هیچ رابطه بانکی با بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley)، بانک سیلورگیت (Silvergate Bank) یا بانک فِرست ریپابلیک (First Republic) نداشتیم و در حال حاضر پول نقد و معادل‌های نقدی خود را در چندین موسسه بانکی نگهداری می‌کنیم.”

ریوت پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های استخراج کریپتو در سال 2023 به دلیل کاهش قیمت قابل توجه بیت‌کوین و سایر عوامل اقتصاد کلان ملی و جهانی با چالش‌هایی ادامه خواهند داد.

بیان شد که موقعیت نسبی ریوت در صنعت و همچنین نقدینگی و فقدان بدهی بلندمدت آن، این مورد را برای منفعت از چنین ادغام موقعیت خوبی قرار می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array