به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چند روز گذشته برای ارز دیجیتال اول بازار روزهای خوبی نبود. همه چیز از روز چهارشنبه آغاز شد، یعنی زمانی که این دارایی در عرض چند دقیقه، پس از انتشار اعداد شاخص قیمت مصرف‌کنند (CPI) ایالات متحده برای ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) از 27500 دلار تا حدود 28400 دلار جهش کرد.

باوجود این جهش قیمت ناگهانی، بیت‌کوین بلافاصله مسیر خود را معکوس کرد و تقریباً 2000 دلار از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای خود در حدود 26600 دلار (در Bitstamp) رسید.

گاوها (خریداران) که سعی داشتند این روند افت قیمت را متوقف کنند، موفق شدند قیمت این ارز دیجیتال را به 28000 دلار برگردانند. ولی ریجکت شدن دوباره و بازگشت به کانال 27000 دلار باعث شد تا با نزدیک شدن به روزهای آخر هفته، بیت کوین بار دیگر برای اولین بار طی دو ماه گذشته به زیر 26000 دلار سقوط کند.

نمودار هفت روزه بازار بیت کوین
نمودار هفت روزه بیت کوین

در حال حاضر، این دارایی همچنان در کانال 36 هزار دلار به سر می‌برد و تلاش گاوها برای عبور از این ناحیه تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است. ارزش بازار بیت کوین اکنون در حدود 520 میلیارد دلار است و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها در حدود 46.3 درصد است.

وضعیت آلتکوین‌ها در بازار

میم کوین په‌په (PEPE) اسمی است که طی یک ماه گذشته در بازار کریپتو زیاد به گوش می‌رسد. این توکن که به‌تازگی روانه بازار شده است موفق شد خیلی زود خود را به جمع 100رمزارز برتر بازار وارد کند و ارزش بازار آن از زمان راه‌اندازی تاکنون به مرز 2 میلیارد دلار نزدیک شد و اینگونه بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را یک شبه ثروتمند کرد.

پس از انتشار خبر لیست شدن این میم کوین در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، یعنی بیت‌مکس (BitMEX) و بایننس، سرمایه‌گذاران با استناد به استراتژی “خبر را بفروش”، دارایی خود را دامپ کرده و منجر به سقوط سنگین ارزش این دارایی شدند. به‌طوری که په‌په (PEPE) بیش از نیمی از ارزش خود را طی روزهای بعد از دست داد.

البته 24 ساعت گذشته برای این میم کوین وضعیت بهتر بوده است، چراکه قیمت آن دوباره حدود 20٪ افزایش یافته است. با این حال، در مقیاس هفتگی، په‌په (PEPE) همچنان کاهشی بیش از 30٪ را نشان می‌دهد.

در مقابل، آلتکوین‌های دارای ارزش بازار بیشتر، امروز ساکت‌تر بوده‌اند و حرکات نسبتاً آرامی را از خود نشان داده‌اند. اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (DOGE) و سولانا (SOL) ازجمله رمزارزهای برتری هستند که همگی با رشدی کمتر از یک درصد سعی دارند شرایط خود را کمی بهبود ببخشند.

وضعیت در میان آلتکوین‌های کوچکتر بازار نیز به‌همین روال ادامه دارد. در این میان لئو (LEO) با رشد 3.10 درصدی نسبت به بقیه عملکرد بهتری داشته است. ولی برنده اصلی امروز راکت‌پول (RPL) است که با رشد 7.47 درصدی به مرز 49 دلار و 84 سنت رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array