بر اساس گزارشات صورت گرفته توسط روزنامه The Wall Street Journal، کمپانی نتفلیکس قصد دارد در سال 2023 تا 300 میلیون دلار از هزینه‌های خود بکاهد.

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بخشی از این تصمیم‌گیری به علت تاخیر در روند توقف به اشتراک‌گذاری رمز عبور اکانت‌های نتفلیکس در آمریکا و دیگر نقاط دنیا، و تعویق آن از سه‌ماهه ابتدایی سال به سه‌ماهه دوم سال است.
درنتیجه، درآمد حاصل از این اقدام، به نیمه دوم سال 2023 منتقل خواهد شد.

کمپانی نتفلیکس در روزهای ابتدایی ماه جاری تصمیم گرفت تا هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کند، به همین دلیل با دقت بیشتری در پروسه استخدام نیروهای جدید نظارت خواهد داشت. اما این به آن معنی نیست که روند استخدام کاملاً متوقف خواهد شد یا تعدیل نیرویی صورت خواهد گرفت.
سخنگوی کمپانی نتفلیکس از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرد.

شایان ذکر است که با اینکه این کمپانی قصد دارد هزینه‌های خود را تا 300 میلیون دلار کاهش دهد؛ اما این رقم در برابر هزینه کل کمپانی نتفلیکس رقمی بسیار ناچیز محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، هزینه‌های عملیاتی این کمپانی در سال گذشته، جمعاً به عدد 26 میلیارد دلار رسیده بود.

این غول صنعت استریم در زمینه مالی بسیار خوب عمل کرده و نتایج گزارش مالی سه‌ماهه ابتدایی آن از پیش‌بینی کارشناسان فراتر رفته است. اما ماه گذشته، تخمینی که این کمپانی ارائه داده بود، کمی از ارقام مورد انتظار کمتر بودند. پیش‌بینی نتفلیکس از میزان گردش مالی و نقدینگی به‌دست آمده در سال 2023، رقم 3 میلیون دلار بود که بعدها به 3.5 میلیون دلار تغییر یافت.

نتفلیکس

راه‌های جدید کسب درآمد در کمپانی نتفلیکس

بر اساس گزارشات، نتفلیکس در حال یافتن راه‌های جدیدی برای کسب درآمد است. این کمپانی روند توقف به اشتراک‌گذاری رمز عبور اکانت‌های خود را در کانادا، نیوزلند، پرتغال و اسپانیا در اوایل سال جاری آغاز کرد. در این مناطق نتفلیکس از کاربران می‌خواهد که یک لوکیشن اصلی و دائمی برای اشتراک خود تنظیم کنند. اگر شخص دیگری که با آنها زندگی نمی‌کند و ساکن جای دیگری از دنیاست، از این اکانت مشترکاً استفاده کند، نتفلیکس با ارسال اخطاری از آنها می‌خواهد که “اشتراک جدیدی برای عضو اضافی خریداری کنند”.
کمپانی نتفلیکس برای هر حساب کاربری، به دو کاربر اضافی در ازای دریافت مبلغ حق اشتراک، اجازه استفاده از یک اکانت مشترک را می‌دهد. این مسئله در هر کشور قوانین خاص خودش را دارد.

همچنین، از دیگر راه‌های جدید این سرویس استریم برای کسب درآمد بیشتر، رونمایی از یک برنامه اشتراک جدید در ماه نوامبر سال گذشته بود. برنامه اشتراک Basic with Ads (معمولی به همراه نمایش تبلیغات)، ماهانه 6.99 دلار هزینه دارد که از برنامه اشتراک Premium (نسخه پولی ویژه) 13 دلار ارزان‌تر است. همچنین این برنامه جدید از برنامه اشتراک Standard (استاندارد) تقریباً 9 دلار و از برنامه اشتراک Basic (معمولی) 3 دلار ارزان‌تر می‌باشد.
با رونمایی از این برنامه اشتراکی بر مبنای نمایش تبلیغات، حالا نتفلیکس با دیگر سرویس‌های استریم که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند رقابت می‌کند. سرویس‌هایی از جمله: Disney+، Hulu، HBO Max، Paramount+ و Peacock.

در اقدامی برای کاهش هزینه‌ها، نتفلیکس در سال گذشته بخشی از کارمندان خود را تعدیل نیرو کرد. در ماه می سال 2022، حدوداً 150 نفر از کارکنان این کمپانی شغل خود را از دست دادند. یک ماه پس از آن، حدوداً 300 نفر دیگر نیز اخراج شدند که در آن زمان معادل 3% از کل نیروی کار این کمپانی محسوب می‌شد. مجدداً در ماه سپتامبر، نتفلیکس عذر 30 نفر دیگر از کارمندان خود را خواست. این افراد جزئی از زیرمجموعه انیمیشن این کمپانی بودند.

پیش‌بینی می‌شود روند توقف به اشتراک‌گذاری رمز عبور اکانت‌های نتفلیکس در آمریکا، در تاریخ 30 ژوئن یا قبل از آن عملی شود.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array