به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دو سناتور ایالات متحده از طرف‌های مخالف حوزه سیاسی، قوانینی را از سال 2022 (1401) با هدف کاهش خطرات ناشی از پذیرش بیت‌کوین در السالوادور (El Salvador) به‌عنوان یک ارز قانونی مجدداً معرفی کردند.

سوابق کنگره نشان می‌دهد که جیمز ریش (James Risch)، سناتور آیداهو (Idaho) و باب منندز (Bob Menendez)، سناتور نیوجرسی (New Jersey)، لایحه‌ای را برای الزام گزارش‌هایی در مورد پذیرش ارز دیجیتال به عنوان پول قانونی در السالوادور در 11 می (21 اردیبهشت) ارائه کردند.

به نظر می‌رسد این قانون دومین تلاش برای پاسخگویی به ارزهای دیجیتال در السالوادور باشد، که جیمز ریش در فوریه 2022 (بهمن 1400)، تنها چند ماه پس از اجرایی شدن قانون بیت کوین السالوادور، معرفی کرد.

بر اساس گزارش 12 می (22 اردیبهشت) واشنگتن اگزمینر (Washington Examiner)، ریش این لایحه را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مبارزه با استفاده از ارز دیجیتال به‌عنوان پول قانونی معرفی کرد و ادعا کرد که می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی را تضعیف و بازیگران بد را تقویت کند. بیت کوین از سپتامبر 2021 (شهریور 1400) به عنوان ارز قانونی در السالوادور در کنار دلار آمریکا پذیرفته شده است.

در صورت تصویب، این لایحه می‌تواند آژانس‌های فدرال در ایالات متحده را ملزم کند تا در مورد قابلیت‌های امنیت سایبری و ثبات مالی السالوادور گزارش دهند و اینکه چگونه ممکن است منجر به تصویب قانون بیت کوین این کشور شده باشد.

همچنین در ماه فوریه، صندوق بین المللی پول به کشور آمریکای مرکزی هشدار داد که خطر بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی برای یکپارچگی و ثبات مالی کشور در نظر بگیرند.

نسخه قبلی قانون متمرکز بر بیت کوین که در سنا معرفی شد در آوریل 2022 (فروردین 1401) از طریق کمیته‌ای به تصویب رسید. قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان نیز لایحه همراهی را ارائه کردند، اما طبق سوابق کنگره، این قانون بیش از یک سال است که تغییر نکرده است.

نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، در آخرین باری که این لایحه ارائه شد، مستقیماً به قانون‌گذاران آمریکایی در توییتر موضع تهاجمی داشت و مدعی شد که آنها در تلاش برای مداخله در یک کشور مستقل هستند. در زمان ابوکیله، این کشور بسیاری از سیاست‌های طرفدار رمزارز از جمله برنامه‌هایی برای جمع‌آوری سرمایه برای ساخت یک شهر بیت‌کوین با استفاده از اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین را اتخاذ کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array