به گزارش ایران دکونومی، روز پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، سومین روز از نمایشگاه اینوتکس، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات به این نمایشگاه آمد.

در اولین دقایق حضور وزیر در نمایشگاه، به دیدار غرفه «پست بانک ایران» رفت و در خصوص بودجه‌ای که پست بانک به نوآوری اختصاص داده بود، پرسید.

پس از آن به سالن۱ رفته و از غرفه‌های استارتاپ‌ها دیدن نمود و بحث فریلنسرینگ را موضوع جذابی عنوان کرد. زارع‌پور همچنین در بازدید از استارتاپ‌هایی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند، به آن‌ها تاکید کرد که حتما در زمینه پیام‌رسان‌های بومی مثل بله و ایتا نیز فعالیت کنند. وی در هنگان تست سیستم این استارتاپ خواست تا دیدار او با همتای خود در کشور عمان مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر ارتباط که در دیدار با کارآفرینان فناوری و تکنولوژی، در خصوص محدودسازی و سرعت اینترنت مورد انتقاد قرار گرفته بود، با نشان دادن یک سایت امریکایی از سرعت اینترنت به رشد ۱۲ درصدی سرعت اینترنت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ایران از نظر سرعت در رتبه ۷۴ قرار داشت و امسال با این رشد به رتبه ۶۱ رسیدیم.

فناور دیگری با اشاره به آرام شدن اوضاع اجتماعی جامعه کشور، پیگیر از میان برداشتن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی شد و زارع‌پور در پاسخ به وی گفت: این بحث حاکمیت ملی است، تصور کنید اگر به جای اسنپ، از سرویس اوبر در کشور استفاده می‌کردیم و اوبر تصمیم به قطع سرویس‌دهی خود برای ایران می‌گرفت، حتی در ده دقیقه، چه اتفاقی می‌افتاد؟

کارآفرین دیگری، با اشاره به فیلترینگ اینستاگرام از وزیر ارتباط پرسید: برای مثال اگر همه درآمد من از این پلتفرم بود، بعد از فیلترینگ چه بر سر درآمد من و امثال من می‌آمد.

وزیر ارتباط در پاسخ به این فرد گفت: باید کمک کنیم تا شبکه‌های اجتماعی مثل روبیکا رشد کند و از آن‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر هم در این پلتفرم‌ها، فروشگاه‌هایی با 400-500k فالوور داریم. مهم سرعت اینترنت است که رو به افزایش است، نه دو پلتفرمی که خارج از اراده ما فیلتر شده است. من خودم با فیلترینگ برخی اپلیکیشن‌ها مخالفم اما مهم است که اپلیکیشن‌های داخلی رشد کنند و امروز هم به ۱۴-۱۵میلیون کاربر فعال رسیده‌اند. به این معنا که مردم از این‌ها استقبال کرده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: فیلترینگ صفرویک نیست و در همه دنیا وجود دارد. در آینده همه چیز مطابق بر اینترنت اشیاء خواهد شد. همه چیز در خانه منطبق بر IOT می‌شود و نیاز است که اپلیکیشن‌های داخلی رشد کنند. شاید نیاز بود این رشد قبل‌تر اتفاق می‌افتاد، اما الان تحت شرایط خاصی بنابر تصمیم دیگران اپلیکیشن‌های خارجی فیلتر شده و فرصت خوبی برای رشد داخلی‌ها فراهم کرده‌است.

وزیر در بازدید از مرکز نوآوری بنیاد سینمایی فارابی، در خصوص نوآوری‌های این مرکز سوال کرد. مرتضی جوادی، مدیرعامل بنیاد، در پاسخ به وزیر ارتباطات تشریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌های سینمایی وابسته به تکنولوژی است. مرکز ما هم نقطه تلاقی زیست بوم نوآوری و صنعت سینماست.

مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پردیس‌ها در این بازدید از وزیر ارتباطات دعوت کرد تا از کارخانه نوآوری آزادی نیز بازدید کنند.

وی در پایان بازدید خود از نمایشگاه اینوتکس با ابراز خوشحالی از توانمندی‌های جوانان، دولت مردمی سیزدهم را حامی زیست‌بوم نوآوری خواند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array