به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دولت کنیا قراردادی را با پلتفرم بلاکچین بنیاد ونوم (Venom) مستقر در ابوظبی امضاء کرده است تا یک هاب بلاکچین و وب 3 در آفریقا راه‌اندازی کند.

در اطلاعیه 10 می (20 اردیبهشت) آمده است که در این مشارکت تلاش خواهد شد تا به نوآوری بلاکچین در بخش‌های کلیدی این قاره، از جمله امور مالی، زنجیره تامین، کشاورزی، تجارت و تجارت فرامرزی کمک کند.

بلاکچین برنامه ریزی شده و هاب وب 3 به عنوان یک پلتفرم مرکزی برای شرکت‌های فناوری آفریقایی و نهادهای دولتی عمل کرده و تبادل دانش و همکاری سهامداران را تقویت می‌کند.

بر اساس این قرارداد، ونوم ابزارها و منابعی را برای حمایت از کنیا و دیگر کشورهای آفریقایی در تحول دیجیتالشان، از جمله راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین برای مدیریت زنجیره تامین، ثبت زمین، سیستم‌های رای‌گیری و توکن‌سازی دارایی‌ها ارائه می‌کند.

موزس کوریا (Moses Kuri)، وزیر سرمایه گذاری، تجارت و صنعت کابینه کنیا، گفت که این قرارداد نشان دهنده موضع این کشور در قبال فناوری نسل بعدی است. او اضافه کرد:

“ما بر این باوریم که ایجاد این هاب بلاکچین، نوآوری‌های بیشتر در صنایع مختلف را تسریع می‌کند و به نفع مردم ما در سطح ملی و جهانی خواهد بود.”

بلاکچین

کنیا و آفریقای وسیع‌تر همچنان به کانونی برای نوآوری از جمله اجرای فناوری بلاکچین تبدیل می‌شوند. داده‌های CV VC نشان می‌دهد که این قاره شاهد افزایش 429 درصدی در معاملات بلاکچین بوده است، زیرا شرکت‌ها در سال گذشته 474 میلیون دلار از 90 میلیون دلار در سال 2021 (1400) جذب کردند. این داده‌ها اضافه می‌کند که این اعداد از میانگین بودجه جهانی که تنها 4 درصد رشد داشته است، فراتر رفته است.

کریستوفر لوئیس تسو (Christopher Louis Tsu)، مدیر ارشد فناوری بنیاد ونوم، گفت: آفریقا در حال حاضر از نظر منابع طبیعی و سرمایه انسانی غنی است. با آوردن نسل بعدی فناوری بلاکچین به این قاره، به مردم قدرت می‌دهد و نه تنها به کنیا، بلکه به بسیاری از کشورهای آفریقایی دیگر کمک می‌کند تا از دارایی‌های خود سرمایه‌گذاری کنند و در بازارهای جهانی جدید به صورت رقابتی شرکت کنند.

در ماه ژانویه (دی 1401)، بنیاد ونوم به همراه مدیر سرمایه‌گذاری آیسبرگ کپیتال (Iceberg Capital)، بودجه یک میلیارد دلاری را برای شرکت‌های وب 3 و بلاکچین اعلام کرد. صندوق سرمایه‌گذاری به دنبال جذب شرکت‌های فناوری برای استفاده از راه‌حل بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام و مقیاس‌پذیر ونوم است.

در جاهای دیگر، قانون‌گذاران در کنیا لایحه مالی 2023 را معرفی کرده‌اند که به دنبال مالیات بر نقل و انتقالات رمزارزی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است. این پیشنهاد، که تحت پنج دور بازخوانی قرار خواهد گرفت، صرافی‌های رمزارزی ثبت‌شده و بازارهای NFT را ملزم می‌کند که 3 درصد از ارزش نقل و انتقالات را کسر کنند تا به دولت پرداخت شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array